خبرگزاری کار ایران

نمایش‌های نوروزی تماشاخانه سنگلج مشخص شد

تماشاخانه سنگلج با دو نمایش در نوروز میزبان تماشاگران و علاقمندان تئاتر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نمایش‌های کمدی«اندر حکایت ببری خان....» و «ناگهان پیت حلبی» نوروز 95 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

نمایش عروسکی کمدی «اندر حکایت ناکامی ببری خان در ولایت عهدی شاهی که سرخپوش بود اما کسی نمی دانست !» به نویسندگی «نوشین تبریزی» و کارگردانی «سینا ییلاق‌بیگی» و «سلما محسنی اردهالی» از تاریخ 8 فروردین اجرا خود را تماشاخانه سنگلج آغاز خواهد کرد.

این اثر نمایشی که پیشتر در پانزدهمین جشنواره عروسکی تهران - مبارک روی صحنه رفته است حکایت ببری خان گربه مشهور ناصرالدین شاه را نقل می کند.  ببری خان برای نوه‌اش ماجرای وارد شدن به کاخ شاه را تعریف می‌کند و در ادامه ماجرای وابستگی شاه به ببری خان، ارتباط ببری خان با کنسول انگلیس، کنسول روس، ملیجک، خود ناصرالدین شاه و زنان حرم‌سرا، از دید این گربه روایت می‌شود.

در این اثر نمایشی مریم آشوری، فهیمه باروتچی، علی باروتی، بهرام بهبهانی،هنگامه سازش، فرزانه عاقلی و محمدرضا مالکی به عنوان بازیگرا و بازی‌دهنده عروسکی حضور دارند. دیگر عوامل نمایش نیز دستیار کارگردان و طراح صحنه نیما مطلق، طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح نور امیر ترحمی، طراح عروسک رفعت هاشمی سی‌سخت، مرضیه سرمشقی، طراح لباس فرزانه عاقلی، آهنگساز نیما حسین زاده هستند.

نمایش کمدی «ناگهان پیت حلبی» نیز به نویسندگی «امیر علی نبویان» و کارگردانی « کوروش سلیمانی» اجرای خود را از تاریخ 15 فروردین در تماشاخانه سنگلج آغاز خواهد کرد.

این نمایش یک کمدی اجتماعی است که با زبانی موزون و آهنگین سفر فانتزی و تخیلی امیرکبیر را به دنیای امروز روایت می‌کند. در نمایش «ناگهان پیت حلبی»وحید آقاپور، رامین سیار دشتی ، مسیح کاظمی، محمد طیب طاهر، ارسطو خوش‌رزم، محمد رضا آزادفر ایفای نقش می‌کنند. آریان رضایی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، سینا ییلاق‌بیگی طراح صحنه، مژگان عیوضی طراح لباس، امیر ترحمی طراح نور، سمیه فراهانی طراحی و ساخت ماسک، تومیک تاروردیان آهنگساز و ابراهیم حسینی عکاس این نمایش هستند.

نمایش «اندر حکایت ببری خان....» از تاریخ 8 فرودین سال جدید و در ساعت 20:30 و نمایش «ناگهان پیت حلبی» از تاریخ 15 فروردین سال نو و  در ساعت 19 اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز خواهند کرد.

کد خبر : ۳۵۰۸۶۷