خبرگزاری کار ایران

ارکستر سمفونیک تهران «نی‌نوا»ی علیزاده را می‌نوازد

تک نوازان نی ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای قطعه «نی‌نوا» در جشنواره موسیقی فجر با نظارت حسین علیزاده خالق این اثر، انتخاب شدند.

به گزارش ایلنا؛ سیامک جهانگیری به عنوان نوازنده نی اول و حسین خوش‌چهره به عنوان نوازنده نی دوم به عنوان تک نوازان نی ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری و رهبری ارکستر علی رهبری برای اجرای «نی‌نوا» در جشنواره موسیقی فجر با نظارت حسین علیزاده، خالق این اثر انتخاب شدند.

سیامک جهانگیری که به عنوان نوازنده نی اول این برنامه انتخاب شده سابقه همکاری دامنه داری با حسین علیزاده دارد. جهانگیری یکی از نوازندگان مطرح موسیقی سنتی است. او تاکنون با هنرمندان شاخص دیگری از جمله کیهان کلهر، علی اکبر مرادی و محمدرضا فیاض هم همکاری داشته است. آخرین اثر منتشر شده از این هنرمند «عشقیم گل» به آهنگسازی حسین علیزاده است.

حسین خوش‌چهره نوازنده جوان که قرار است نی دوم را بنوازد سابقه شاگردی سیامک جهانگیری، محمدرضا فیاض و وارطان ساهاکیان را داشته و در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نوازندگی در دانشگاه تهران است.

در آلبوم «نی‌نوا» که سال ۱۳۶۲ منتشر شد جلیل عندلیبی به عنوان نوازنده نی حضور داشت. بعد از او هنرمندانی همچون پاشا هنجنی و شهاب فیاض در اجراهای محدودی به عنوان نوازنده نی این اثر را اجرا کردند.

ارکستر سمفونیک تهران روز ۲۱ بهمن‌ماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت اثر «نی‌نوا» ساخته تحسین شده حسین علیزاده را در قالب جشنوار موسیقی فجر اجرا می‌کند. در اجرای روز ۲۱ بهمن‌ماه ارکستر سمفونیک تهران، کنسرتو ویلن شماره یک مکس بروخ و همچنین سمفونی «فانتاستیک» اثر هکتور برلیوز برای اولین در ایران اجرا می‌شود.

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۱ بهمن‌ماه تا ۱ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۴۳۵۸۷