خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی خبر داد:

انتقال سایت تئاترشهر به «درگاه تئاتر ایران»

سایت مجموعه «تئاترشهر» در دوره جدید به عنوان زیرمجموعه «درگاه تئاتر ایران» فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارمغان بهداروند (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران) ضمن تایید خبر انتقال سایت اطلاع‌رسانی تئاترشهر به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های ایران تئاتر توضیح داد: «درگاه تئاتر ایران» به تازگی و برای تسهیل در دسترسی مخاطبان و علاقه‌مندان به اخبار و اطلاعات هنرهای نمایشی طراحی شد. به این ترتیب تمام سایت‌های تئاتری دولتی از این به بعد زیرنظر این درگاه و انجمن هنرهای نمایشی فعالیت خواهند کرد.

او ادامه داد: اما خارج شدن سایت مجموعه تئاتر شهر طی چند روز گذشته به این مسئله ارتباطی نداشته و مشکلی فنی است.

بهداروند در پاسخ به این پرسش که این انتقال تنها از نظر فنی است یا مسائلی مانند هدفگذاری‌ را شامل می‌شود؟ اظهار کرد: تمام سایت‌ها با حفظ استقلال به زیرمجموعه‌ سایت ایران تئاتر بدل می‌شوند، چون تجمیع اطلاعات و اخبار مرتبط با هنرهای نمایشی در یک درگاه امری معقولانه تلقی می‌شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران خاطرنشان کرد: انجمن سرور مطمئن‌تری در اختیار دارد که بهتر از سایت تئاترشهر در قالب این سرور فعال شود. ما فضایی را خریداری کرده‌ایم که بخشی از آن در اختیار تئاترشهر و اطلاعات مرتبط قرار می‌گیرد.

او درباره شیوه فنی انتقال اطلاعات توضیح داد: در مرحله نخست اصل پورتال تئاترشهر در درگاه تئاتر ایران فعال می‌شود و کار تا مدتی به همین شکل ادامه می‌یابد تا مخاطبان با آن آشنا شوند؛ مانند آنچه در جشنواره تئاترفجر شاهد بودیم. سپس سایت تئاترشهر به سایت ایران تئاتر منتقل می‌شود.

به این ترتیب سایت مجموعه تئاترشهر در دوره جدید به عنوان زیرمجموعه «درگاه تئاتر ایران» فعالیت می‌کند. ایده‌ای که از حدود یک سال قبل مطرح شده و در دست پیگیری است.

طرح یکپارچه‌سازی سیستم اطلاع‌رسانی هنرهای نمایشی سایت‌های زیرنظر دولت اتفاقی مثبت در جهت چابک‌سازی و کیفی‌سازی اطلاعاتی تلقی می‌شود. این تصمیم در شرایطی گرفته شده که سایت «ایران تئاتر» به عنوان یکی از این زیر مجموعه‌های این درگاه؛ در یک سال گذشته، ضعیف‌ترین دوران فعالیت خود ظرف سال‌های بعد از راه‌اندازی را تجربه کرده است.

کد خبر : ۳۴۲۸۴۳