خبرگزاری کار ایران

یادداشت فرهاد تیمورزاده درباره‌ی انتقال نمایشگاه کتاب؛

شهر آفتاب یا جان مردم؟

مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده؛ یادداشتی درباره‌ی انتقال نمایشگاه کتاب به شهرآفتاب را در صفحات مجازی این انتشارات منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا، متن کامل یادداشت فرهاد تیمورزاده به شرح زیر است:

به نام خالق خرد و اندیشه

از سالی که شهر آفتاب به عنوان محل برگزاری نمایشگاه گمانه‌زنی شد صرفا به استناد دلیل بنیادین دوری مقصد و ایجاد مسافت اضافی، با آن مخالف بودم.

با فرض آماده شدن مترو و حتی ارایه خدمات رایگان سفر بازدیدکنندگان و نیز با فرض آماده شدن کامل فضای مطلوب و زیرساخت‌های نمایشگاهی و رفاهی، از شهردار محترم تهران و مسوولین ارشاد و تصمیم‌گیرندگان سوال می‌کنم: آیا به ارزش وقت 5 میلیون بازدیدکننده اندیشیده‌اید؟ اگر تفاوت سفر روزانه مردم از نمایشگاهی در مرکز شهر به شهر آفتاب را فقط 2 ساعت فرض کنیم، آیا به اتلاف 10 میلیون ساعت وقت مردم و علاقمندان کتاب، توجه کرده‌اید؟ برای این زمان چه ارزشی قائل هستید؟ اصولا وقت و زمان ایرانیان یا کمی محدودتر، فرهنگیان، باز هم محدودتر، کتاب دوستان به نظر شما چه قیمتی دارد؟ افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا و مخاطرات و تصادفات رانندگی و هزینه‌های آن را پرسش نمی‌کنم! اینکه فرددگاه امام خمینی با آن اهمیت بین‌المللی هنوز فاقد پارکینگ مناسب و کافی برای مراجعان بسیار کمتر خود است را نیز به گوشه‌ی ذهنم می‌سپارم. به ساعت نامناسب شبانه‌ی بازگشت زنان و دختران در این شهر پرآسیب نیز اشاره‌ای نمی‌کنم.

فقط بهای 10 میلیون ساعت وقت کتاب دوستان را بفرمایید. در ذیل بهای مادی وقت چند انسان را برایتان می‌آورم:

1. مالک فیسبوک ساعتی حدود 7 میلیارد تومان درآمد دارد.

2. مالک گوگل ساعتی حدود 35 میلیارد تومان درآمد دارد.

3. مالک آمازون ساعتی حدود 39 میلیارد تومان درآمد دارد.

4. مالک مایکروسافت ساعتی حدود 40 میلیارد تومان درآمد دارد.

5. مالک اپل ساعتی حدود 100 میلیارد تومان درآمد دارد.

10 میلیون ساعت وقت بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران را با چه مبلغی معاوضه می‌کنید؟

کد خبر : ۳۳۹۸۲۹