خبرگزاری کار ایران

خلیل ارجمندی در گفت‌وگو با ایلنا:

معرفی حامی مالی برای جشنواره‌ تئاتر فجر/اولین ماموریت بنگاه اقتصادی صندوق اعتباری هنر چیست؟

«دبیر اقتصادی» سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر ضمن تشریح ماموریت اصلی خود از معرفی حامی مالی جشنواره تا پایان هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خلیل ارجمندی (مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) مدتی قبل به عنوان «دبیر اقتصادی» سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حکم دریافت کرده است. عنوانی که برای نخستین بار طی تمام ادوار گذشته جشنواره تعریف شده و زوایای روشنی ندارد.

او با تشرح وظایفی که برای «دبیر اقتصادی» جشنواره درنظر گرفته شده، توضیح داد: باتوجه به رویکردهای موجود قرار شد صندوق برای برگزاری جشنواره‌های زیرنظر وزارت ارشاد کار اقتصادی داشته باشد که مشخصا در ارتباط با جذب حامیان مالی دست به‌کار شده و جلسه‌هایی با بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها و بیمه‌ها برگزار کرده‌ایم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: البته حضور حامیان مالی جدی و توانمند ازنظر اقتصادی پیش از این نیز در جشنواره‌هایی مانند فیلم فجر سابقه داشت، اما در فضای تئاتری کمتر تجربه می‌شد که گستردگی اکران آثار سینمایی یکی از مهمترین دلایل این رویکرد بوده است.

ارجمندی در پاسخ به این سوال که دستور ورود صندوق به بخش جذب حامی مالی ازسوی کدام مسئول صادر شد، اظهار کرد: جناب وزیر مدتی قبل دستوری در این زمینه صادر کردند که به تمام بخش‌ها ابلاغ شد و جذب حامیان مالی برای جشنواره‌ها برعهده صندوق قرار گرفت. برهمین مبنا ما امسال برای جشنواره فیلم فجر وارد شدیم که دوستان تمایل چندانی به همکاری نداشتند و سپس برنامه‌ریزی برای جشنواره تئاتر فجر آغاز شد.

دبیر اقتصادی جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تا امروز با کدام بنگاه‌ها صحبت شده و استقبال آنها چطور بوده است؟ اظهار کرد: با گروه‌های مالی و تجاری زیادی وارد گفتگو شدیم و آنها نیز از معرفی به عنوان حامی مالی برگزاری جشنواره تئاتر فجر استقبال کرده‌اند. بعضی مایل بودند به کلی هزینه برگزاری را برعهده بگیرند و گروه‌هایی هم برای پرداخت بخشی از هزینه‌ها اعلام آمادگی کردند که درحال بررسی هستیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خاطرنشان کرد: باتوجه به نزدیک شدن روزهای برگزاری جشنواره تئاتر فجر تلاش می‌کنیم حامی مالی جشنواره تئاتر فجر تا پایان هفته معرفی شود.

 لازم به ذکر است عنوان «دبیر اقتصادی» برای نخستین بار در تمام ادوار برگزاری جشنواره تئاتر فجر به فهرست دبیران بخش‌های چندگانه این رویداد اضافه می‌شود.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدتی قبل به بازدید از مجموعه تئاتر شهر پرداخت که طی آن از برنامه‌ریزی‌ برای تبدیل صندوق اعتباری هنر به یک بنگاه اقتصادی خبر داد.

کد خبر : ۳۳۹۱۰۸