خبرگزاری کار ایران

گردهمایی دارالقرآن خانه‌های کارگری در یزد به کار خود پایان داد

به گفته مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر؛ امروز 38 مرکز پیش‌دبستانی در سراسر کشور وجود دارد و به ازای هر 2000 کودک؛ یک مرکز پیش‌دبستانی پیش‌بینی شده. درنتیجه طی 5 سال 3000 مرکز و در یزد 51 مرکز باید تأسیس شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آیت الله ناصری )نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد( در مراسم افتتاحیه گردهمایی مدیران دارالقرآن خانه‌های کارگر سراسر کشور که از روز چهارشنبه (23 دی ماه) در یزد آغاز به کار کرده است؛ گفت:‌ آموزش قرآن به مثابه هدایت به‌سوی راه کمال است. راهی که سعادت دنیا و آخرت بوده و ما را مقاوم می‌سازد. امروز در جوامع مادی بین کارگر و ابزار تفاوتی قائل نیستند. این نظر ماتریالیست‌ها و کمونیست‌هاست اما اسلام؛ کارگران را به‌عنوان انسان‌های زحمتکش مقرب خدا می‌داند. انسان‌هایی که باید جامعه را بسازند و رشد کنند.

امام جمعه یزد با بیان این مطلب که کار باید انسان را به‌سوی خدا ببرد؛ اظهار داشت: قرآن؛ کتاب قانون ما و برنامه زندگی ماست. اگر قرآن در جامعه کارگری و علمی ما بیاید و فرزندان ما با آن آشنا شوند؛ می‌توانند با منطق از خودشان دفاع و انسانیت خود را حفظ نمایند. امروز عمر انسان در فضای مجازی ضایع شده و ذهن آدمی مشوش و بی‌ارزش می‌شود. خواسته غربی‌ها هم این است که عمر افراد جامعه ما را بیهوده تلف کنند اما خداوند خواسته فکر و عقل ما رشد کند. کار باید انسان را به‌سوی خدا ببرد. احکام قرآن ما را از بدبختی‌هایی که ملت‌های مسلمان در منطقه و جهان به آن دچار هستند؛ نجات می‌دهد. امیدواریم مفاهیم قرآن کریم هرچه بیشتر به کارگران و فرزندانشان منتقل شود.

در بخش دیگری از این گردهمایی؛ میرمحمدی (استاندار یزد) با اشاره به آیات ابتدای سوره بقره گفت: قرآن کتابی است که شک و تردیدی در آن نیست و هدایت برای متقین است. آنها که ایمان به غیب دارند، نماز بپا می‌دارند؛ تسلیم  خداوند بوده و دربرابر حق به عبادت می‌پردازند.

استاندار یزد ضمن تجلیل از این فعالیت قرآنی برای آشنایی جامعه اسلامی با کلام وحی و تعالی انسان‌ها؛ برای جامعه کارگری همراه با قرآن کریم آرزوی موفقیت کرد.

طه محجوب (مدیر اجرایی دارالقرآن خانه کارگر) نیز سخنران بعدی مراسم بود که گفت: سال 1385 دارالقرآن فعالیت خود را به سختی و بدون امکانات شروع کرد. اهم فعالیت دارالقرآن را می‌توان آموزش‌های غیرحضوری، بخش نخبگان، آموزش قرآن به‌صورت حضوری و رایگان، راه‌اندازی پژوهشکده، گروه اقتصادی (صندوق قرض‌الحسنه) و انتشارات برشمرد. اکنون 38 مرکز پیش‌دبستانی در سراسر کشور وجود دارد و به ازای هر 2000 کودک؛ یک مرکز پیش‌دبستانی پیش‌بینی شده. درنتیجه طی 5 سال 3000 مرکز و در یزد 51 مرکز باید تأسیس شود. وجود جدیدترین شیوه‌های آموزش به‌خصوص تمرکز روی یادگیری زبان و کامپیوتر در دستور کار ما قرار دارد.

حسن مرادی (رئیس کانونی عالی انجمن‌های اسلامی کارخانجات کشور) نیز با بیان این مطلب که فهم قرآن یعنی سبک زندگی اسلامی، یعنی اجرای حلال و  جلوگیری از حرام؛ حفظ قرآن یعنی هوشیاری و عافیت اندنیشی؛ به حدیثی از امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: 6 طایفه از 6 چیز آسیب می‌بیند: عرب به‌خاطر نژادپرستی، فرمانروایان به علت ستمکاری، دانشمندان از حسادت، مالکان به‌خاطر خودپرستی، بازماندگان از خیانت و روستائیان به‌علت عدم آگاهی.

دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر یزد) نیز به سابقه دارالقرآن یزد اشاره کرد و گفت: دارالقرآن یزد در سال 86 در محلی استیجاری شروع به‌کار کرد و تا به‌حال 800 نفر از کودکان و نونهالان جامعه کارگری در این مراکز آموزش قرآن دیده‌اند و امیدواریم با همکاری مسئولان بتوانیم به اهداف موردنظر و توسعه مراکز دست یابیم.

اجرای سرود توسط نونهالان مهد قرآن و اهدای جوایز به شعب برتر دارالقرآن خانه‌های کارگر و مسئولان آنها از دیگر برنامه‌های پنجمین گردهمایی شعب دارالقرآن خانه‌های کارگر سراسر کشور بود.

در پایان این مراسم؛ میهمانان پنجمین گردهمایی شعب دارالقرآن خانه‌های کارگر سراسر کشور از بناهای تاریخی یزد به‌عنوان اولین شهر خشت خام جهانی و دومین شهر تاریخی جهان بازدید کردند.

کد خبر : ۳۳۸۳۶۰