خبرگزاری کار ایران

گفتگو با «نسل‌نو» جشنواره تئاتر فجر؛

زندگی چهار جوان مهاجر در «توران» روایت می‌شود

فریار حسینی گفت: حال که نمایش‌های این بخش داوری نمی‌شوند، حداقل در اجرای عموم از شرایط بهتری برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا‌، فریار حسینی هنرمندان جوانی است که امسال برای اولین بار در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد و در بخش «نسل‌ نو» به رقابت با دیگر کارگردانان می‌پردازد. او که پیش از این با اجرای نمایش «تهران - بلگراد» در مرکز تئاتر مولوی توجه علاقه‌مندان را به استعداد خود جلب کرده بود درباره نمایش «توران» توضیح داد: این نمایش در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی روی صحنه رفت اما پیش از آن من نمایش «تهران - بلگراد» را کارگردانی کردم که در جشنواره شانزدهم اجرا شد و در چند بخش هم نامزد دریافت جایزه بود اما مسئولان جشنواره تئاتر فجر از پذیرش کار امتنا کردند.

او افزود: آن زمان دبیر جشنواره فجر که بعد از مدت کوتاهی برکنار و سپس متواری شد! گفت نمایش «تهران – بلگراد» به دلیل ایجاد تغییر در ترکیب بازیگران نمی‌تواند در جدول اجراها قرار بگیرد و این در حالی بود که رئیس شورای نظارت و ارزشیابی و آقای اسدی (مدیر وقت مرکز تئاتر مولوی) هر دو به ایشان نامه نوشتند که نمایش را در جشنواره بپذیرد اما در نهایت چنین نشد.

حسینی خاطرنشان کرد: از آن به بعد دیگر پایم را سمت دبیرخانه نگذاشتم تا امسال که متوجه شدم آقای اسدی به عنوان دبیر معرفی شده و فقط برای ارادتی که به ایشان داشتم فرم جشنواره را به دبیرخانه ارسال کردم.

او حضور این نمایش در جشنواره را برای رسیدن به حداقل ظرفیت یعنی قضاوت شدن در جشنواره دانست و گفت: اما انتقادم این است که چرا نمایش‌های بخش «نسل نو» نباید در بخش رقابتی قرار بگیرند یا حداقل اگر داوری نمی‌شوند، برای اجرای عموم از شرایط بهتری برخوردار باشند.

در این نمایش حسین امیدی، سجاد تابش، مهناز ذبیحی و حمیدرضا محمدی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «توران» در هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا و کاندیدای بهترین متن شده بود که داستان زندگی چهار جوان مهاجر را روایت می‌کند.

کد خبر : ۳۳۸۱۸۰