خبرگزاری کار ایران

گردهمایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در یزد

پنجمین گردهمایی شعب دارالقرآن خانه‌های کارگر سراسر کشور چهارشنبه (۲۳ دی‌ماه) در یزد آغاز شد. این مراسم سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ دارالقرآن خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با هدف هماهنگی هرچه بیشتر بین شعب خود؛ پنجمین گردهمایی مدیران شعب دارالقرآن خانه کارگر و مراکز پیش‌دبستانی را طی ۳ روز در یزد برگزار می‌کند.

این گردهمایی با حضور مدیران شعب دارالقرآن خانه کارگر در سراسر کشور و مدیران مراکز پیش‌دبستانی شامل کارگاه‌ها و کمیته‌های آموزشی در حوزه مدیریت فعالیت‌های قرآنی و مدیریت مراکز پیش‌دبستانی با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش برای افزایش کیفیت اجرایی و آموزشی مراکز دارالقرآن خانه کارگر برگزار می‌شود.

در حاشیه این گردهمایی؛ جلسه اعضای شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت جامعه کارگری با حضور نمایندگان وزارت صنعت معدن و تجارت، سازمان تامین اجتماعی، کانون تعالی انجمن‌های اسلامی کارخانجات سراسر کشور، اتاق اصناف ایران، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور و برخی از نمایندگان فرهنگی کارخانه‌های استان یزد با هدف بررسی برنامه‌های قرآنی کارخانجات استان یزد برگزار می‌شود.

قرار است در این گردهمایی؛ طرح آزمون سراسری قرآن نگارش، بررسی و برای اجرا در اردیبهشت ماه سال آینده نهایی شود. پیشنهادات سازمان‌ها درخصوص آموزش قرآن کریم به کارگران بررسی و به اجرا گذاشته شود. همچنین گزارشی از روند تشکیل سازمان قرآن و عترت جامعه کارگری که شورای توسعه فرهنگ قرآنی در حال بررسی و تایید اساسنامه این سازمان است؛ ارائه شود.

طا‌ها محجوب (مدیر دارالقرآن خانه کارگر جمهوری اسلامی) و محسنی (معاون دارالقرآن) و دیگر مدیران دارالقرآن در جریان این گردهمایی از دارالقرآن پیش‌دبستانی هدی خانه کارگر استان یزد بازدید کردند. در جریان این بازدید؛ سیدجلیل امام (مسئول دارالقرآن الکریم خانه کارگر استان یزدة با اشاره به اثر تکوینی قرآن، مستقل از فهم معانی و مفاهیم اظهار داشت: از ابتدا همواره سعی و تلاش ما بر این بوده تا نونهالان و کودکان جامعه شریف کارگری استان را با فرهنگ کمال‌بخش قرآن کریم آشنا ساخته و تربیت قرآنی را در خانواده‌های محترم آن‌ها گسترش دهیم و امیدواریم با فعالیت خود در این مسیر نورانی و مساعدت همه به مکتب نورانی وحی و با شور کارگری؛ این مهم را محقق گردانیم.

دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد) در گردهمایی دارالقرآن‌های خانه‌های کارگر سراسر کشور یکی از سخنرانان بود که در سخنانی گفت: یزد استان صنعتی کارگری بوده و از یک میلیون جمعیت استان ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستند. از این تعداد ۰۰۰/۲۸۰ نفر بیمه شده اجباری هستند و هم اکنون ۳۴۰۰ واحد صنعتی تولیدی در یزد وجود دارد.

وی افزود: خانه کارگر استان یزد در سال ۵۸ شروع به‌کار کرد و درحال حاضر ۱۰۰ هزار نفر عضو داریم. مهد قرآن یزد نیز در سال ۸۶ آغاز به‌کار کرد و تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر در این مرکز آموزش قرآن دیده‌اند.

به گفته او؛ دارالقرآن یزد به‌رغم وجود تنگناهای بسیار؛ به تبع مرکز و با کمک مدیران دارالقرآن خانه کارگر با اخذ مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه؛ فعالیت قرآنی خود را توسط مربیان باتجربه و دلسوز ادامه داده است.

کد خبر : ۳۳۸۰۴۶