خبرگزاری کار ایران

معتمدآریا و ایرج طهماسب شب یلدا را در شهر کتاب فرشته گذراندند

دوشنبه شب ۳۰ آذر ماه و در آستانه آیین باستانی شب یلدا، شهرکتاب فرشته میزبان هنرمندان و علاقمندان شد تا در کنار هم این آیین را پاس بدارند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا و ایرج طهماسب نیز حضور داشتند.

معتمدآریا از بخش‌های گوناگون این مجموعه دیدن کرد و علاوه بر گشت و گذار در میان کتاب‌ها و کتابخانه‌های شهرکتاب با مردم و کارکنان این مجموعه گپ و گفتی داشت. ایرج طهماسب نیز با بازدید از کتاب‌های مجموعه به بخش کودک رفت یلدا را به آن‌ها تبریک و گفت و همراه‌شان بود.

در این آیین مراسم حافظ خوانی و شاهنامه خوانی نیز برگزار شد. در مراسم حافظ خوانی، سیدمحمد بهشتی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز فال حافظی گرفت تفسیری از آن را بیان کرد. غزل حافظ مهندس بهشتی در شب یلدای شهرکتاب فرشته از این قرار بود؛ غزل شماره ۳۲۹ حافظ:

جوزا سحر نهاد حمایل برابرم / یعنی غلام شاهم و سوگند می‌خورم

ساقی بیا که از مدد بخت کارساز / کامی که خواستم ز خدا شد می‌سرم

جامی بده که باز به شادی روی شاه / پیرانه سر هوای جوانیست در سرم

راهم مزن به وصف زلال خضر که من / از جام شاه جرعه کش حوض کوثرم

علاوه بر حافظ خوانی، مراسم شاهنامه خوانی نیز در مراسم یلدای شهرکتاب فرشته برپا شد که ویژگی خاص داشت. چراکه این بار شاهنامه خوانی به زبان انگلیسی خوانش شد. بخش کودک نیز حال و هوای متفاوتی و دلنشینی داشت و دو هنرمند نقاش بر روی شیشه‌ای برای کودکان نقاشی کردند و جشن یلدا را با آن‌ها سهیم شدند. این مراسم با اجرای زنده تار و سه تار نیز همراه شد و موسیقی فضای زیباتری به این جشن و آیین باستانی داد.

شهر کتاب فرشته

کد خبر : ۳۳۲۱۲۶