خبرگزاری کار ایران

بسته پیشنهادی آموزش‌های اجتماعی برای مدارس

جای داستان‌های آموزشی به خصوص در زمینه‌ی رفت و آمد و ترافیک در کتاب‌های درسی و غیردرسی بچه‌ها خالی است. مجموعه‌ی شش جلدی «رفت و آمد در شهر» قابلیت توزیع در مدارس را دارد.

محمود برآبادی (نویسنده‌ی کودک و نوجوان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به آثار جدید خود گفت: در حال حاضر یک مجموعه‌ی شش جلدی به اسم «رفت و آمد در شهر» در دست انتشار دارم که قرار است نشر مدرسه آن را متنشر کند.

او ادامه داد: «کادوی تولد»، «شهری در زیرزمین»، «اتوبوس آکاردئونی»، «تاکسی مغزپسته‌ای»، «قهرمان دوچرخه سواری» و «در خیابان» نام‌های شش جلد این مجموعه‌ هستند. این مجموعه‌ی؛ یک اثر آموزشی است که برای گروه سنی «الف» تألیف شده است که مفاهیم رفت و آمد و ترافیک را توضیح داده و هرکدام از آن‌ها نزدیک به شانزده صفحه است. نرگس دلاوری، رفعت هاشمی، فریما فاضل نژاد، بهنام خیامی و شیوا ضیایی تصویرگران این مجموعه هستند.

این نویسنده با اشاره به اینکه «مجموعه‌ی رفت و آمد در شهر» می‌تواند در مدارس برای آموزش استفاده شود؛ افزود: این مجموعه هم داستانی و هم آموزشی است. انتظار می‌رود باتوجه به تصویرگری‌های خوبی که روی آن صورت گرفته؛ بتواند در سطح مدارس یا جشنواره‌هایی که مدارس برپا می‌کنند به شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: متأسفانه جای داستان‌های آموزشی به خصوص در زمینه‌ی رفت و آمد و ترافیک در کتاب‌های درسی و غیردرسی بچه‌ها خالی است. امیدوارم این کتاب بتواند تا حدی این فضای خالی را پرکند.

برآبادی با اشاره به یک مجموعه‌ی دیگر گفت: یک مجموعه‌ی سه جلدی را انتشارات قدیانی منتشر می‌کند که جلد اول آن به نام «فرهنگ مصور ترافیک» در هشتاد صفحه و قطع رحلی‌، زیر چاپ است. جلد دوم این مجموعه «راه‌ آهن شهری» نام دارد که چهل صفحه است. جلد سوم آن هم با نام «اتوبوس تندرو- بی‌آرتی» در چهل صفحه آماده‌ی انتشار است. این مجموعه که برای گروه سنی «ب و ج» نگارش شده، می‌تواند دانش‌آموزان را با چگونگی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی آشنا کند.

این نویسنده با بیان اینکه یک کتاب از مجموعه ادبیات کهن دارم که در انتظار چاپ است، اظهار داشت: کتاب «عجایب نامه‌» را قرار است سوره‌ی مهر منتشر کند. نویسنده‌ی این کتاب که متعلق به قرن ششم هجری است، «محمدبن محمود همدانی» نام دارد.

وی افزود: این کتاب در صدوبیست صفحه نگاشته شده که در واقع بازنویسی مجموعه‌ای از حکایت‌ها و روایاتی است که نویسند، دیده، شنیده یا خوانده. بعدها بعضی از نویسندگان و شاعران بزرگ ما هم از این حکایات و روایات استفاده کرده‌اند. مثلاً مولوی در کتاب مثنوی خود برخی از این حکایات را سروده است.

کد خبر : ۳۲۵۱۱۵