خبرگزاری کار ایران

نوباوه در نشست با اعضای خانه مطبوعات اصفهان مطرح کرد:

حقوق خبرنگاران یک‌دهم حقوق کارمندان است

رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس معتقد است اشکالات قانونی برای حمایت از خبرنگاران وجود دارد که پیش از بررسی تدوین قانون نظام جامع رسانه باید برای حل مشکل خبرنگاران اتحادیه‌ای تأسیس شود تا آن‌ها را ساماندهی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، بیژن نوباوه در نشست خانه مطبوعات اصفهان با اشاره به ۳۵ سال سابقه خبرنگاری خود گفت: زمان بررسی برنامه ششم نزدیک است اما جایگاه ویژه‌ای در آن برای خبرنگاران دیده نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا از خبرنگاران شهرستانی برای سفرهای مسئولان استفاده نمی‌شود، گفت: اولویت حضور خبرنگاران در سفر‌ها به ساختار رسانه‌ها بستگیدارد که معمولا تعامل نزدیک خبرنگاران پایتخت با مسئولان بیشتر است و این موضوع امری اجتناب ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که شبکه‌های مجازی باعث زیر سوال بردن شخصیت حقیقی و حقوقی افراد می‌شود، عنوان کرد: طرح جامع نظام رسانه از ابتدای دولت آقای احمدی‌نژاد در دست دولت قرار گرفت که روند خوبی را در پیش گرفته بود اما در نیمه راه‌‌ رها شد.

نوباوه ادامه داد: پس از آن مجلس وارد کار شد و طرح نظام جامع رسانه را در دستور کار خود قرار داد که باز هم به علت برخی مشکلات و شلوغی کار مجلس و همچنین آغاز دولت یازدهم و قولی که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ارائه لایحه نظام جامع رسانه داد، متوقف شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین تصریح کرد: اما همچنان این لایحه در دولت مانده و به دست مجلس نرسیده است از این رو قانون سابقی که در خصوص مطبوعات وجود داشت تمدید کردیم تا طبق آن عمل شود.

وی در ادامه با انتقاد از برخی بی‌اخلاقی‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها مطرح کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار بی‌اخلاقی‌هایی نسبت به نمایندگان مجلس صورت می‌دهند اما با این حال ما باز هم از حریم حرفه خبرنگاری دفاع می‌کنیم اما مشکل اصلی خبرنگاران عدم وجود اتحادیه و سندیکا است که باید پیش از بررسی طرحی برای حمایت از آن‌ها در مجلس، تأسیس شود.

نوباوه در ادامه با بیان اینکه اشکالات قانونی برای حمایت از خبرنگاران وجود دارد، مطرح کرد: حقوق خبرنگاری یک دهم حقوق یک کارمند هم نیست که البته این موضوع با توجه به مشکلات این حرفه است.

این نماینده مردم تهران در مجلس نهم همچنین ایران را امن‌ترین کشور دنیا دانست و عنوان کرد: عوامل موثری برای اتحاد ملی در ایران وجود دارد که شامل اعقتادات مذهبی و عقاید فولکلور می‌شود همچنین ایرانی‌ها در دفاع سرزمینی جزء اولین کشور‌ها هستند که این موضوع مورد اذعان کشورهای غربی نیز قرار گرفته است چنانچه به گفته آقای کمالوندی اگر آمریکا می‌توانست در جنگ یک امتیاز از ایران بگیرد هرگز پای میز مذاکره نمی‌آمد.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت مراقبت از آرامش فکری جامعه، یادآور شد: غربی‌ها که خود ادعای دموکراسی می‌کنند دموکراسی موجود در ایران را قبول ندارند چرا که آن‌ها قائل به دموکراسی هستند که امتیازی به نفعشان داشته باشد وگرنه تا کنون دیده نشده است که از عربستان سعودی که هیچگونه فرایند رأی گیری و انتخاباتی در آن جریان ندارد، شکایتی کنند.

رئیس فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نباید دچار روشنفکری زدگی شویم و گمان کنیم استفاده از برخی وسایل ارتباطی مثل ماهواره روشنفکرمآبانه است چرا که در آمریکا و انگلیس نیز تا کنون از ماهواره استفاده نشده است لذا دچار روشنفکری مآبی نشویم که پیشرفت در این‌ها نیست.

کد خبر : ۳۲۲۹۷۰