خبرگزاری کار ایران

پور محمدی:

سینمای مستند برای صداوسیما بسیار مهم است

معاون سیما در جریان بازدید از بخش‌های مختلف شبکه مستند سیما که در آستانه سالگرد انتصابش انجام شد، از تلاش برای پیشرفت ایران آباد و ساخت مستند با این هدف سخن گفت.

به گزارش ایلنا، علی اصغر پورمحمدی (معاون سیما) مدیر شبکه مستند را پرشور و فعال خواند و اظهار کرد: مستند پدیده مهمی است. کشور ایران نیز به دلیل تنوع آب و هوا، طبیعت، نقاط دیدنی و گردشگری، اقوام، بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ملموس یا ناملموس و... سرزمین مهمی برای ساخت مستند در زمینه‌های گوناگون است.

وی افزود: تنوع زبان، فرهنگ، لهجه و سبک زندگی نیز می‌تواند به ساخت مستندهای اجتماعی کمک کند. علی رغم اینکه در کشورهای دیگر ساخت مستند محدودیت دارد در ایران محدودیتی برای ساخت مستند نداریم.

پورمحمدی تصریح کرد: اشکالی که برخی فیلمسازان دارند این است که فقط در تهران مستند می‌سازند یا نهایتا به جاده چالوس و حوالی آن می‌روند. در حالی که مستندساز باید به نقاط دوردست برود و دنبال موضوعات سهل الوصول نباشد. در این صورت با انسان‌ها و موضوعات بسیار جذابی روبرو می‌شود.

معاون سیما با اشاره به مجموعه «گنجینه» شبکه مستند، یادآور شد: مستندهای خوبی که از برنامه «گنجینه» پخش می‌شود به همین دلیل موفق شده‌اند.

وی ایرانی‌ها را مردمی باهوش و سیاسی دانست و تأکید کرد: دست ما برای ساخت مستند باز است و در کشورمان سوژه‌های بسیاری داریم که همه زمینه‌ها از فرهنگی و اجتماعی تا تاریخی و ایرانگردی و سیاسی را دربرمی گیرد. بنابراین باید تلاش کنیم آثار خوب و در سطح بین المللی تولید کنیم و از مسائلی که توده مردم به آن دقت نمی‌کنند، مستندهای روشنگرانه‌ای بسازیم.

پورمحمدی با بیان اینکه مستندساز روشنفکر و متعهد به مردم راست می‌گوید، ادامه داد: فیلمسازان اگر در آثارشان دروغ بگویند به مردم خیانت کرده‌اند. اما وظیفه من و شما این است که برای پیشرفت ایران آباد، نجابت، اسلام و شجاعت تلاش کنیم. اگر کار ما با این اهداف و با نیت پاک و خوب باشد، کارمان جلو می‌رود و موفق می‌شویم اما اگر قصد خودنمایی داشته باشیم شکست می‌خوریم.

معاون سیما در پایان اعلام کرد: باید با کمک هم برنامه‌های خوبی برای پیشرفت کشور ایران بسازیم. گرچه راه سختی، ناهمواری و گرما و سرمای زیادی دارد، اما باید این دشواری‌ها را تحمل کنیم، با قدرت کار کنیم و جلو برویم تا موفق شویم.

کد خبر : ۳۲۲۲۴۳