خبرگزاری کار ایران

کناره‌گیری علی شیرازی از شب آواز ایرانی

علی شیرازی از برنامه تخصصی «شب آواز ایرانی» کناره‌گیری کرد. این آوازخوان و پژوهشگر موسیقی علت تصمیمش را وجود برخی تفاوت‌ها در دیدگاه‌های خودش و دیگر برگزارکنندگان این برنامه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا؛ فکر اجرای چنین برنامه‌ای سال‌ها با شیرازی بود، تا آنکه در خردادماه امسال با حمایت مرکز موسیقی و همچنین مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری نخستین نشست ماهانه شب آواز ایرانی برگزار شد و به سرعت جای خود را در میان اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به آواز پیدا کرد.

در این مدت خوانندگان پیش‌کسوتی همچون رضا رضایی پایور، داود فیاضی، علی جهاندار، قاسم رفعتی، علی رستمیان، اصغر شاه‌زیدی، محمود مخدوم، تقی سعیدی و بهرام باجلان در کنار چندین هنرمند جوان و می‌ان‌سال اما کمتر شناخته‌شده به اجرای برنامه پرداختند. همچنین شهرام جلالی (نوازنده قدیمی تار) در کنار پژوهشگرانی مانند ساسان فاطمی، علیرضا میرعلینقی و متین رضوانی‌پور در موضوعات مختلف سخنرانی کردند.

برنامه‌ای که قرار است به معرفی چهره‌های تازه آواز در کنار تجلیل از پیش‌کسوتان این هنر بپردازد و در این میان از بحث‌های تخصصی و آموزشی نیز غافل نباشد. شیرازی در متنی شاعرانه با دوستداران این برنامه، این‌گونه خداحافظی کرده است:

 «سلام...

خیلی ناراحتم که به اطلاع‌ همراهان خوب «شب آواز ایرانی» برسانم که این سلام من بوی خداحافظی‌ام با برنامه‌ای را می‌دهد که بسیار دوستش دارم اما خوشحالم که همچنان کنار شما دوستداران موسیقی و هنر آواز میهن عزیزمان خواهم ماند، چرا که: «قطره دریاست اگر با دریاست/ ورنه او قطره و دریا دریاست.»

...

 «هستی شکل می‌گیرد به سادگی سلام

نیستی چونان بدرود، بی‌هنگام

و آن‌گاه قلب من گُر می‌گیرد که نمی‌دانم

تمام چیست، ناتمام کدام»

...

به هر صورت خیلی خوشحالم که در این‌ چند ماهه باز هم همدیگر را پیدا کردیم، قبل از اینکه همدیگر را گُم کنیم و قبل از اینکه اصلاً توی این دنیا نباشیم و خوشحال‌ترم از اینکه شب آواز ایرانی باعث شد تا برخی دوستان هنرمند و گمنام را که تا حالا نمی‌شناختیم ببینیم و از هنرشان لذت ببریم.

خوشبختانه این نهال به رشدش ادامه ‌خواهد داد...

همه شما عزیزان را به خدای بزرگ می‌سپارم و مطمئنم که هر جا صحبت از موسیقی و آواز ملیمان در میان باشد می‌توانیم همدیگر را ببینیم و باز کنار هم باشیم.

از شما عزیزان می‌خواهم که نه فقط برنامه «شب آواز ایرانی» که موسیقی ملیمان را تنها نگذارید، چرا که:

 «دور چون با عاشقان افتد تسلسل بایدش»

علی شیرازی

کد خبر : ۳۲۱۶۳۴