خبرگزاری کار ایران

بیانیه مکتب‌خانه میرزاعبدالله خطاب به اوقاف استان گلستان:

مسئولان وظیفه‌شناسی را میان کاغذبازی‌های اداری گم کرده‌اند

مکتب‌خانه میرزاعبدالله بیانیه‌ای خطاب به اداره کل اوقاف استان گلستان منتشر کرده و در آن نسبت به عملیات ساخت و ساز در کنار مزار محمدرضا لطفی اعتراض کرده است.

به گزارش ایلنا؛ بیانیه مکتب خانه میرزا عبدالله به شرح زیر است؛

بهای رشک زمان خون مردم هنریست/ بدین بهانه دلم بر مزار خویش گریست

نام و خاطره حضور یک هنرمند و تاثیرات انسانی آن همیشه در قلوب مردم هنر دوست این سرزمین زنده است، و اساسا جادوی هنر این است که جسم هنرمند به خاک می‌رود اما حضور او در آثارش همیشه جاودانه است و جان تشنه‌گان اهل کمال را سیراب می‌کند.

ما مردمان ایران زمین در طول تاریخ پر فراز نشیب خود همواره به رسم ادب و قدر شناسی تربت این بزرگان را عزیر داشته‌ایم و به زیبایی طبع آراسته‌ایم تا خلوتگاهی باشد برای مشتاقان اهل هنر، از این روست که مردمان سرزمین‌مان از زن و مرد، پیر و جوان قرن‌هاست بر مزار حافظ حضور به هم می‌رسانند و یاد او را گرامی می‌دارند.

متاسفانه دیر زمانی‌ست که تصمیمیات دستگاه‌های اجرایی در کشور، موازی با عشق و علاقه هنر دوستان این سرزمین پیش نمی‌رود.

اساتید بزرگ موسیقی این سرزمین همچون حسین یاحقی، رضا محجوبی، حسین تهرانی، حبیب سماعی، غلامحسین درویش خان و بسیارانی دیگر در گوشه‌ای از گورستان‌های متروک این شهر خفته‌اند و دریغ از شعله شمعی که در غروب شب جمعه روشنایی بخش مزارشان باشد.

اهالی هنر هرگز فراموش نمی‌کنند روزی که در دوره حکومت پهلوی به بهانه ساخت مقبره مجللی برای رضاشاه در شهر ری امروزی گورستانی ویران شد و مزار بسیاری از هنرمندان بزرگ این سرزمین با خاک یکسان گردید؛ مزار هنرمندانی که آثارشان امروز معتبرترین مراجع موسیقایی فرهنگ ماست.

متاسفانه باخبر شدیم که علی‌رغم وعده‌های فراوانی که مسئولین شهر گرگان در مورد ساخت باغ مزار استاد یگانه موسیقی کشورمان استاد کامل محمدرضا لطفی داده بودند و تا به امروز عملی نشده، عده‌ای از مالکین ذی‌نفوذ منطقه اقدام به گودبرداری زمین در نزدیکی مزار این استاد عزیز نموده‌اند که موجبات رنجش خاطر هنر دوستان این شهر و سراسر کشور را فراهم کرده است.

اندک اقدامات انجام شده در مورد سامان دهی مزار این استاد گرامی به همت خانواده محترم خود ایشان انجام شده و گویا مسئولین عزیز حس وظیفه‌شناسی فرهنگی خود را در میان کاغذ بازی‌های اداری گم کرده‌اند.

در پایان به نمایندگی از طرف جمع زیادی از هنرمندان، هنرجویان و اهالی موسیقی کشورمان مراتب اعتراض خود را به این اقدام ناپسند و ضد فرهنگی اعلام میداریم و از مسئولین مربوطه درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را داریم.

سرود لطفی

مدیر اجرایی مکتب‌خانه میرزا عبدالله

کد خبر : ۳۲۰۰۵۱