خبرگزاری کار ایران

«مسلخ روح» روایت انسانیت طرد شده است

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۷۳۲

داستان «مسلخ روح» تنها روایت شخصی نیست که به خاطر داشتن وجدان از جامعه طرد شده، بلکه حکایت انسانیتی فراموش شده است.

بهمن انصاری (نویسنده و مورخ) با اشاره به اثر جدید خود که آماده‌ی انتشار است به خبرنگار ایلنا گفت: «مسلخ روح» تا آخر پاییز توسط انتشارات منشور سمیر منتشر می‌شود و در حال حاضر طراحی روی جلد آن انجام شده است.

او ادامه داد: این کتاب تنها یک داستان نیست، بلکه روایتی است از انسانیت، از چیزی که در دنیای امروز وجود ندارد یا بسیار کمرنگ است. مسلخ روح تنها روایت شخصی نیست که از جامعه طرد شده، بلکه حکایت انسانیتی فراموش شده است. در دنیای امروز وجدان و انسانیت وجود ندارد. کسی که در وادی انسانیت و وجدان قدم می‌گذارد، محکوم به فراموشی است. 

انصاری افزود: در واقع این کتاب حکایت فردی است که به جرم انسانیت، طرد می‌شود و به با دید خصمانه به او نگاه می‌کنند. «مسلخ روح» نتیجه افکار و دیدگاه من به این جهان است. این داستان پنج سال پیش در ذهنم نقش بست و نوشتن آن را در سال 92 آغاز کردم. 

این نویسنده در اشاره به اصلاحیه‌ای که بر کتاب خورد، اظهار داشت: ارشاد درباره این داستان کم‌لطفی کرد اما آنقدر نبود که به متن اصلی ضربه بخورد. برخلاف میلم مجبور شدم قسمت‌هایی از داستان را تغییر دهم و در آن دست ببرم. روی کلمات تأکید دارم و درباره‌ی تک‌تک کلماتی که استفاده می‌کنم از قبل فکر کرده‌ام. 

او با بیان اینکه بیشتر در حوزه تاریخ قلم می‌زنم، گفت: در کنار کار تاریخی، مجموعه‌ای داستان کوتاه هم با سبک و سیاق «مسلخ روح» دارم از میان بیست داستان کوتاه، تا آخر سال تعدادی را انتخاب می‌کنم و به چاپ می‌رسانم. 

این نویسنده با بیان اینکه به حوزه‌ی داستان‌نویسی بد نگاه شده، گفت: در طول سال کتاب‌های زیادی منتشر می‌شود که اکثر آنها مباحث عاشقانه و سطحی زندگی را مطرح می‌کنند. من در کتاب «مسلخ روح» سعی کردم دیدگاه فلسفی خودم را به جهان بیان کنم، گرچه که روی کاغذ فقط داستان است، داستانی که حاصل تفکرات من نسبت به زندگی است. 

انصاری درباره آثار خود در حوزه تاریخ گفت: کتاب «انقلاب مشروطه» با فاصله‌ای کوتاه از «مسلخ روح» منتشر می‌شود. همچنین کتاب دیگری درباره تاریخ زرتشتیان بعد از اسلام در دست دارم که منتشر خواهد شد. 

او با اشاره به کتاب «انقلاب مشروطه» گفت: انقلاب مشروطه از مهمترین رویدادهای تاریخ ایران است، اتفاقی که باعث بیداری جامعه ایرانی شد. در این کتاب سعی کردم حقایق را تحلیل کنم. متأسفانه در این حوزه، آن آزادی که برای نگارش باید وجود داشته باشد نیست، اما سعی کردم تا جایی که ممکن است به طرح حقایق بپردازم. 

این نویسنده افزود: انقلاب مشروطه بسیار گسترده است. احمد کسروی از جمله کسانی است که در این باره کاملترین کتاب را دارد چراکه بسیاری از وقایع آن دوران را با چشم خود دیده است. زمانی که من می‌خواستم درباره تاریخ مشروطه تحقیق کنم، کار بسیار سختی بود چراکه بحث‌ها در این حوزه بسیار گسترده است. اما من در این کتاب سعی کردم بحث‌ها را خیلی خودمانی و صمیمی با مخاطب در میان بگذارم. 

انصاری با اشاره به کتاب «تاریخ زرتشت بعد از اسلام» گفت: در این کتاب تاریخ زرتشت را بررسی کردم. در واقع به مسائل فرهنگی و اجتماعی زرتشتیان توجه کردم و آنها را مورد بررسی قرار دادم. در این اثر تلاش کردم مفاخر و بزرگان زرتشتی را که در فرهنگ ایرانی دست داشتند را معرفی کنم و به زندگی آنان بپردازم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز