خبرگزاری کار ایران

مسعود کیمیایی با کمان تیر خورده به سینماحقیقت می‌آید

آرش سنجابی با فیلم مستند بلند «کمان تیر خورده» که پرتره‌ای از زندگی «مسعود کیمیایی» است، در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت کرده است.

به گزارش  ایلنا، این فیلم مستند که توسط «سعید اردهالی» تهیه شده و تولید سال 1394 است، در مدت زمان 90 دقیقه به زندگی و فعالیت‌های سینمایی «مسعود کیمیایی» کارگردان قدیمی و مشهور سینمای ایران می‌پردازد.

تصویربرداری، صداگذاری و تدوین این اثر مستند برعهده علی رضوانی بوده است.

آرش سنجابی که پژوهش و کارگردانی مستند بلند «کمان تیر خورده» را برعهده داشته، سال گذشته با مستند «سخت مثل آب» که پرتره‌ای از استاد محمد شمس‌لنگرودی شاعر پُرآوازه‌ی کشور بود، در جشنواره سینماحقیقت حضور داشت و امسال هم با به تصویر کشیدن یک سینماگر پُرافتخار (مسعود کیمیایی) در بخش مسابقه ملی نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت کرده است. وی متولد سال 1359 در کرمانشاه و دارای مدرک دکترای ریاضی است و در پرونده فیلمسازی‌اش، ساخت مستند- پرتره‌های زیادی به چشم می‌خورد.

نمایش این فیلم در جشنواره، منوط به آرای اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه ملی است که تا پایان آبان ماه اعلام خواهد شد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 22 تا 28 آذرماه 1394 و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

کد خبر : ۳۱۷۶۱۶