خبرگزاری کار ایران

خاطرات تارا بهبهانی روی دیوار

نمایشگاه آخرین آثار نقاشی تارا بهبهانی در گالری گلستان گشایش یافت. در این نمایشگاه 20 اثر رنگ روغن از این هنرمند با عنوان «خاطرات دور» در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، صمیمیت و پس‌زمینه سنتی موجود در یکایک تابلوهای بهبهانی این فرصت را به مخاطب می‌دهد تا با دیدن تابلوهایی که حس زندگی را می‌توان از دورنشان دید، احساس کند در یک فضای پر انرژی قرار گرفته است. حضور در گالری گلستان خاطرات دور را در ذهن بیننده تابلوها تداعی می‌کند. به نظر می‌رسد ارتباط برقرار کردن با تابلوهای او کار چندان سختی نیست. کارهای او صمیمی است و مخاطب را با خود همراه می‌کند.

بهبهانی خود درباره حضور زن در تابلوهایش و استفاده از نقوش کاشی‌های سنتی می‌گوید: «در کارهای من حضور زنان و مادران در واقع تداعی‌کننده سرزمین مادری است. زن همیشه مؤید مهربانی،زیبایی، لطافت و عطوفت است. وقتی در کنار نقش‌ها و فرم‌های من قرار می‌گیرد، تداعی‌کننده صفات انسانی و عواطف است. زن ها در نقاشی‌های من در کاشی‌ها حل شده‌اند، چون لطافت را در کنار کاشی، در شخصیت زن می‌بینم. زنان  در کارهای من بیان کننده سرزمینی هستند که در جای جای آن هنر و مهربانی با هم پیوند خورده‌اند. زنان من با کودکان و سازهایشان خاطراتی را  در فرم‌های کاشی‌ها بازگو می‌کنند».

ایران درودی، حسین محجوبی، سعید امیرسلیمانی، کمند امیرسلیمانی، مهندس مرتضی کاظمی، بزرگمهر حسین‌پور، اکبر عالمی، احمد کامیابی مسک و ... از جمله هنرمندانی بودند که در روز افتتاحیه نمایشگاه «خاطرات دور» در گالری گلستان حضور داشتند.

افتتاحیه نمایشگاه روز جمعه 10 مهر ماه برگزار شد و علاقمندان می‌توانند برای دیدن تابلوهای این هنرمند تا چهارشنبه 15 مهرماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 به گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.

کد خبر : ۳۱۰۳۰۹