خبرگزاری کار ایران

سند معماری کشور تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۱۵۴

پیش‌نویسی سند معماری و شهرسازی در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین ایمانی خوشخو؛ ریسس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه بررسی پیش‌نویس سند معماری کشور در ین کمیسیون گفت: نبود سند و دستورالعمل مشخص برای معماری و شهرسازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر آن داشت تا تدوین سند معماری کشور را در اولویت قرار دهد که در این راستا از دوسال پیش در کمیسیون هنر و معماری جلسات و نشست‌هایی برگزار شده است.

ایمانی خوشخو افزود: برای تهیه این پیش نویس نظرات فراوانی از کار‌شناسان و استادان معماری و شهرسازی دریافت شده و روند بررسی پیش نویس آن در جلسات ادامه دارد تا سند نهایی تهیه شود و پس از نظرخواهی از اعضای کمیسیون و جمعی از کار‌شناسان و متخصصان معماری برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت سند معماری گفت: با تهیه و تصویب سند معماری در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد‌ها و دستگاههای اجرایی مسئول و مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی موظف خواهند شد بر اساس این سند واحد فعالیت کنند.

مهندس عبدالحمید نقره کار؛ عضو هیأت علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به ضرورت‌های سند معماری و شهرسازی از نظر شکلی، ساختاری، محتوایی و نهادهای اجرایی به بررسی پیش نویس این سند پرداخت.

همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نظرات و دیدگاههای خود را درباره پیش نویس سند بیان کردند.

در بخش دیگر جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعضای حاضر در جلسه به رویداد‌ها و مسایل هنری اخیر کشور پرداختند.

حمیدرضا نوربخش با اشاره به سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: بعد از سی سال برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر ضرورت دارد که تغییر رویکردی صورت گیرد و امسال جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با ارزیابی تولیدات سال و حضور گروه‌های حرفه‌ای برگزار خواهد شد. در واقع جشنواره جایزه محور و بدون اعلام فراخوان تولیدات موسیقی ارزیابی می‌شود و زمینه حضور گروه‌های حرفه‌ای در جشنواره فراهم می‌شود. برای گروههای جوان در حوزه موسیقی نیز رویدادهای دیگری مانند جشنواره موسیقی جوان فراهم است.

نوربخش در ادامه گفت: دبیر سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر و مدیر جشنواره و دبیر اجرایی سه ضلعی هستند که در کنار هم امور جشنواره را دنبال می‌کنند ومسایلی که درباره تداخل مدیر و دبیر جشنواره عده‌ای طرح کردند درست نیست. جلسه‌ای نیز با حضور دکتر حسن ریاحی؛ دبیر محترم جشنواره برگزار شد و امیدواریم بتوانیم اتفاق خوبی را در این دوره شاهد باشیم.

محمدعلی رجبی نیز در ادامه جلسه گفت: در حوزه هنرهای تجسمی با برگزاری حراج‌هایی در منطقه یا در داخل و همچنین در گالری‌ها خبر از خرید و فروش‌های میلیاردی آثار هنری می‌شود اما هنرهای سنتی کماکان مهجور است. در زمینه هنرهای سنتی نیز سال گذشته یک حراج برگزار شد که به دلیل نبود نظارت کافی چندان موفق نبود و امسال نیز قرار است این حراج برگزار شود.

رحمت امینی در ادامه جلسه گفت: در تاریخ تئا‌تر همیشه دولت‌ها از تئا‌تر حمایت کرده‌اند که در واقع حمایت از فرهنگ کشور است اما با توجه به تاکید بر تئا‌تر خصوصی و عدم حمایت لازم از تئا‌تر به نظر می‌رسد تئا‌تر خصوصی برای جذب مخاطب و و فروش بلیت و کسب درآمد به مرور به سمت تئاترهای آزاد خواهد رفت.

حجت الاسلام محمدحسین نواب؛ رییس مدرسه اسلامی هنر در این جلسه گفت: همایش هنر اسلامی با برنامه ریزی و همکاری و حضور مستشرقین غربی هر دو سال یک بار در قطر برگزار می‌شود که متاسفانه تاکنون که دوره چهارم این همایش در سال جاری است جای ایران در این همایش خالی بوده است و این عدم حضور می‌تواند آسیب‌هایی برای ما داشته باشد البته خوشبختانه امسال قرار است با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ما نیز در این همایش شرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز