خبرگزاری کار ایران

هیئت مدیره خانه موسیقی:

اهانت به شجریان تاسف‌بار است

هیات مدیره خانه موسیقی در جلسه این هفته خود اهانت یک روزنامه به محمدرضا شجریان را غیرقابل قبول و تاسف‌بار دانست.

به گزارش ایلنا؛ هیات مدیره در جلسه این هفته خود اهانت یک روزنامه خاص به محمدرضا شجریان، استاد آواز و رئیس شورای عالی خانه را غیرقابل قبول توصیف کرد و با ابراز تاسف از مطالب منتشره در این روزنامه خواستار حفظ احترام و شان استادان و هنرمندان از سوی رسانه‌ها شد.

هیات مدیره در پیام خود با اشاره به نقش و خدمات بزرگ هنرمندان، به‌ویژه استاد طراز اول و شهیر موسیقی ایران محمدرضا شجریان که حق بزرگی به گردن فرهنگ و هنر کشور داشته و در اعتلای موسیقی ملی ایران از هیچ کوششی دریغ نداشته چنین آورده است: حضور و فعالیت استاد شجریان و نقش و تاثیرات شگرف ایشان در حوزه موسیقی سنتی و ملی ایران چون خورشید می‌درخشد و نیاز به تعریف و توصیف ندارد.

استاد شجریان در بحبوحه انقلاب با مشارکت در ساخت سرودهای ملی و میهنی دوش به دوش مردم انقلابی ایران گام برداشت و با سرودهای ملی و میهنی که همگی جاودانه و ماندگار شده است نقش بزرگ و بی‌بدیلی را درآن مقطع تاریخی و در همه دوران‌ها ایفا کرده است.

ایشان در چندین دهه فعالیت ارزشمند خود بارها نشان داده است که در کنار مردم و برای مردم قدم برمی‌دارد و هیچگاه و در هیچ بزنگاهی به این مردم که همواره خود را خاک پای آنها دانسته پشت نکرده است و اساسا محبوبیت این استاد یگانه نیز به همین خصلت میهن پرستی و مردمی دوستی ایشان بازمی‌گردد.

هیات مدیره خانه موسیقی با اشاره به اتهامات شرم‌آور یک روزنامه خاص تاکید کرده است که بستن اتهامات واهی که در هیچ دادگاهی در قوه قضائیه جمهوری اسلامی به اثبات نرسیده کاری دور از شان رسانه و فرهنگ والای ایرانی و اسلامی بوده و هست.

در پایان هیات مدیره با آرزوی سلامتی و بهبودی هرچه سریعتر برای رئیس شورای عالی از پزشکان و پرسنل دلسوز بیمارستان کسری، هنرمندان و مسئولان مختلف به‌ویژه حسین فریدون، دستیار ویژه ریاست جمهوری، دکتر هاشمی وزیربهداشت، دکتر زالی رئیس نظام پزشکی و... که با عیادت از استاد شجریان بر طریق مهر و مودت بوده و در کنار استاد بودند؛ سپاسگزاری کرده است.

کد خبر : ۳۰۳۸۰۱