خبرگزاری کار ایران

بیانیه اتحادیه صنف چاپخانه‌داران برای روز ملی صنعت چاپ‎:

صنعت چاپ را دریابیم

اتحادیه صنف چاپخانه‌داران به مناسبت روز ملی صنعت چاپ بیانیه‌ای صادر کرده است.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

نزدیک به یک دهه از نام‌گذاری یازدهم شهریور ماه به عنوان روز ملی صنعت چاپ ایران می‌گذرد. گرچه طی سال‌های اخیر با بروز برخی بی‌مهری‌ها این روز از تقویم رسمی کشور حذف و به یک عنوان حاشیه‌ای تبدیل شده است، اما هنوز در چنین روزی فعالان صنعت چاپ کشور با امیدی وصف‌ناشدنی سعی می‌کنند تا در مراسم و ویژه برنامه‌های مختلف تدارک دیده‌شده شرکت کنند تا نامی و نشانی از صنعت چاپ در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی کشور باقی بماند.

نقش و نام و نشانی که ریشه در هویت‌های پایدار و مانای جامعه ایرانی داشته و از دیرباز تلاش‌گران حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی و صنعتی را همراهی کرده است. جهادگران صنعت چاپ ایران یا‌‌ همان طلایه‌داران فرهنگ و هنر و صنعت این مرز و بوم سال‌های اخیر را با بیم و امید طی کرده و کمتر نشانی از رشد و تعالی و پیشرفت را مشاهده کرده‌اند. اینان سرمایه‌گذارانی هستند که سرمایه‌های مادی و معنوی خود را بی‌هیچ چشم‌داشتی در راه اعتلای فرهنگ ایران عزیز صرف کرده و از سود‌ها و دستآوردهای فراوان مالی گذشته‌اند.

تلاش‌گران صنعت چاپ ایران از‌‌ همان آغاز و ابتدای راه تا امروز و همیشه، دل در گرو پیشرفت وطن داشته و سعیشان بر بهره‌مندی هرچه بیشتر هم‌وطنان از علم و فرهنگ و اقتصاد استوار بوده است. با این اوصاف شرط انصاف نیست که با مضیقه‌های فراوان و مشکلات بی‌شمار دست به گریبان باشند.

باید اعتراف کنیم این روز‌ها صنعت چاپ و اهالی و دست‌اندرکاران آن، حال و روز خوبی ندارند. حال آنکه راه‌های آسمان رشد را به خوبی می‌شناسند. اهالی صنعت چاپ بیش از هر چیز نیازمند همیاری و همدلی مسئولان امر در وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و قانونگذاری مرتبط هستند، تا حمایت‌های مالی؛

رفع موانع قانونی تخصیص اعتبارات بانکی کم‌بهره؛ حمایت از تولید داخلی؛ جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات چاپی؛ ایجاد فرصت‌های صادراتی؛ توجه به صنعت چاپ و بسته‌بندی به عنوان رکن اصلی توسعه صادرات غیرنفتی و... همه‌وهمه از جمله همراهی و همدلی‌هایی است که فعالان صنعت چاپ از مسئولان امر درخواست دارند.

صنعت چاپ می‌تواند و پیش‌تر ثابت کرده است که توانایی‌های بیشماری دارد و هر نوع حمایتی از آن، سرمایه‌گذاری مطمئن ملی و بلکه منطقه‌ای محسوب می‌شود.

سرآخر توفیق و سربلندی آحاد ملت ایران، به ویژه فعالان عرصه صنعت چاپ، نشر و بسته‌بندی ایران را از درگاه حضرت احدیت مسئلت نموده و آینده‌ای روشن را برای اهالی این صنعت آرزومندیم.

کد خبر : ۳۰۲۵۹۱