خبرگزاری کار ایران

مهمانان ارمنی در فکر برگزاری جشنواره آیینی سنتی

لئون موتافیان از پیگیری‌های خود برای اجرای نمایش «سال ثانیه» در ارمنستان و برگزاری جشنواره‌‌ای مشابه نمایش‌های آیینی سنتی در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، گروهی از هنرمندان و پژوهشگران تئاتر ارمنستان به دعوت کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه تئاتر برای گسترش همکاری‌های فرهنگی به تهران سفر کرده‌اند. این گروه در کنار دیدارهای خود با مسئولان فرهنگی به تماشای آثار نمایشی ‌نشستند.

لئون موتافیان، منتقد و نویسنده ارمنی از اشتیاق خود برای حضور گروه اجرایی نمایشی «سال ثانیه» به کارگردانی حمید پورآذری در کشور ارمنستان خبر داد و گفت:‌ پس از دیدن این اجرا بسیار مشتاق هستم نمایش در کشور ما اجرا شود، زیرا معتقدم آموزه‌های زیادی برای جوانان ارمنستان به همراه دارد.

او افزود: پس از بازگشت به کشور حتما با مسئولان وزارت فرهنگ برای فراهم شدن مقدمات سفر این گروه به ارمنستان رایزنی می‌کنم.

این منتقد و پژوهشگر همچنین خاطرنشان کرد: گرچه طی این چند روز فرصت چندانی برای تماشای نمایش‌های حاضر در جشنواره آیینی سنتی به دست نیامد اما در هتلی اقامت می‌کنیم که تعدادی از گروه‌ها آنجا مستقر هستند و من هر روز آنها را می‌بینم. فعالیت این گروه‌ها به نظرم بسیار جالب است و موجب شد ایده‌ راه‌اندازی جشنواره‌ای مشابه در ارمنستان به ذهنم برسد.

براین اساس بد نیست مسئولان، برای دیدار مهمانان ارمنی با دبیر و دیگر برگزارکنندگان جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی برنامه‌ریزی کنند تا شرایط همکاری‌های بیشتر در این زمینه فراهم شود.

کد خبر : ۳۰۱۴۹۴