خبرگزاری کار ایران

حجت اله ایوبی:

امروز درکنار هم هستیم اما باهم نه

رئیس سازمان سینمایی معتقد است اگر مدیران در کشور می‌خواهند موفق شوند باید حتما اهالی فرهنگ و هنر درکنار آنها باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت اله ایوبی در مراسم افتتاح سینما زیتون رودبار و نمایش اختصاصی فیلم مزار شریف که صبح امروز(13 مرداد) برگزار شد؛ گفت: مسئولان روزی در روی سن و صحنه هستند و روزی نیستند اما هنرمندان دائم روی سن و صحنه هستند و ما باید به این مسئله توجه کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به موج بازگشایی سالن‌های سینما در کشور گفت: باید مدیران کل کشور بتوانند با هنرمندان گفتگو کنند و یکی از افتخارات این دولت این است که مدیرانش با هنرمندان گفتگو می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر به تاریخ و ایران باشکوه و طلایی نگاه کنیم آنچه به خوبی به چشم می‌آید حضور پررنگ هنرمندان و اهالی ادبیات و فرهنگ و هنر بوده است و این فعالیت‌های آنها بوده که چهره ایران را در جهان درخشان کرده است.

ایوبی افزود: بایدهمه دولت‌ها و به‌ویژه دولت تدبیر و امید رابطه خوبی با اهالی ادب و دانش داشته باشند و مدیران باید در میان همه کارهای خود حتما راهی و جایی برای هنرمندان پیدا کنند زیرا اگر حلقه اطراف مدیران فقط کارمندان و روسای ادارات باشند؛ قطعا اتفاق بزرگی در کشور نمی‌افتد.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه امروز سینمای ایران پرافتخار است و آوازه زیادی در جهان دارد؛ گفت: اگر می‌خواهیم چهره فرهنگی ایران در دوران طلایی دوباره بدرخشد باید از هنرمندان به خوبی استفاده کنیم و یکی از فرصت‌های استفاده از هنرمندان احیای سینماست و نباید این سینما از دست برود.

وی ادامه داد: امروز با این همه درخشش سینما در جهان هیچکسی باور نمی‌کند که هزار شهر این کشور سینما نداشته باشد یا مردم آن بدون سینما باشند. سینما جایی است که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند و اگر امروز ما نگران تهاجم فرهنگی و بنیان خانواده‌ها هستیم؛ می‌توان با سینما این نگرانی را تا حدودی برطرف کرد.

وی افزود: درست است که ما امروز در خانواده‌ها در کنار هم هستیم اما وضعیت فناوری باعث شده تا ما با هم نباشیم و سینما می‌تواند کاری کند که ما در کنار هم و با هم باشیم.

وی ادامه داد: در دوران سخت و زمانی که همه درها به روی ایران بسته بود این سینما گران بودند که رفتند و از ایران و ایرانی دفاع کردند. ما باید از آنها تشکر کنیم.

ایوبی افزود: باید به استان‌های مختلف توجه کنیم و جشنواره‌های مختلف موضوعی را در این استانها برگزار کنیم. همچنین قصد داریم جشنواره تخصصی گروه هنر و تجربه را در استان گیلان برگزار کنیم.

کد خبر : ۲۹۵۰۸۲