خبرگزاری کار ایران

رپرتوار نمایش‌نامه‌خوانی به نفع هنرمندان بیمار

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۷۱۱

گروه تئاتر گیتی در حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر به کارگردانی روح‌الله جعفری با بیش از صد هنرمند، هفت نمایش‌نامه را در تالار چهارسو خوانش می‌کنند.

به گزارش ایلنا، هنرمندانی نظیر سیامک صفری، بهاره رهنما، امین زندگانی، نسیم ادبی، فرزین صابونی، رویا میرعلمی، کاظم هژیرآزاد، نگار عابدی، فریدون محرابی، فروغ قجابگلو، وحید آقاپور، آزاده صمدی، علیرضا محمدی، الیکا عبدالرازقی، مجید رحمتی، شیوا مکی‌نیان، جواد مولانیا، سارا الله یاری، رضا بهرامی، الهام شعبانی، علیرضا مدنی، آذین رئوف، فربد فرهنگ، مریم راسخ، کهبد تاراج، زارا مولایی، امیر جنانی، تینا هاشمی، حسین جمالی، فاطمه جوان‌بختی، شهاب ایلکا، طهورا کریم‌خانی، سامان کرمی، نسیم ناصرزارع، هومن بنایی، المیرا عبدی، وحید آجرلو، حمیدرضا لازمی، رضا کریمی و... برای همدلی و یاری رساندن به هنرمندان بیمار تئاتر با جعفری همراه شده‌اند.

کارگردان نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» در خصوص برگزاری این رپرتوار گفت: هر فرد در جامعه اگر به نوبه‌ی خود در امور خیر پیش‌قدم شود، می‌توان به نزدیک شدن دلها برای ساختن فردایی بهتر، امید داشت. همه باید تلاش کنیم تا انجام خیر جمعی در جامعه ترویج داده شود. از این طریق می‌توان بر سیاهی‌ها غلبه پیدا کرد و گام به سوی روشنایی برداشت. تمام عزیزانی که با من در این پروژه هم‌قدم و هم‌نفس شده‌اند، از بهترین‌ها هستند. بیش از سه ماه است که کار را شروع کرده‌ایم و در گروه همه عزمشان را جزم کرده‌اند تا در انتقال مهرورزی به همنوع، سهیم باشند و این مسئله برای من زیباست.

وی افزود: در این رپرتوار هفت نمایش‌نامه که به لحاظ زمانی از 441 قبل از میلاد تا به حال را در بر می‌گیرد، خوانده می‌شود. این نمایشنامه‌ها عبارتنداز: آنتیگونه، مکبث، باغ آلبالو، عروسی خون، شازده کوچولو، چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد؟،  عنکبوتی در زخم و آخرین گودو. در این رپرتوار، علاقمندان با آثار برجسته‌ای از تاریخ ادبیات نمایشی جهان رو‌به‌رو می‌شوند که مواجهه شدن با آن‌ها می‌تواند لذت‌بخش باشد.

کارگردان نمایش تماشاچی محکوم به اعدام گفت: بلیت فروشی برای این رپرتوار به صورت همت عالی است وتمامی عواید حاصل از فروش آن در اختیار عزیزان هنرمندی قرار می‌گیرد که با بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

از دیگر عوامل این پروژه می‌توان به محمد جعفری سیاوشانی (مشاور کارگردان)، رضا بهرامی (برنامه‌ریز)، کهبد تاراج و بهرامی (دستیاران کارگردان)، آرش عزیزی (آهنگساز)، یاسین محمدی (طراح پوستر و بروشور)، مونا گلپایگانی (منشی‌صحنه)، فهیمه‌ حکمت‌اندیش (مدیر گروه عکاسان)، مهدی آشنا- نادر بهرامی- عماد دولتی- مونا صدر فریدپور- محبوبه فرج‌اللهی- الهام احمدی (عکاسان)، امیر قالیچی (تبلیغات مجازی)، سارا حدادی (مشاور امور رسانه‌ای) اشاره کرد.

گروه تئاتر گیتی پیشتر نیز در خرداد1392برای یاری رساندن به هموطنان زلزله‌زده بوشهر، مبادرت به برپایی نمایش‌نامه‌ خوانی در تالار حافظ کرده بود و تمامی عواید حاصل از فروش بلیت را به این عزیزان اختصاص داده بود.

علاقمندان برای تهیه بلیت این هفت اثر می‌توانند به سایت تیوال www.tiwall.com مراجعه کنند و یا با شماره 09357929550 تماس بگیرند. همچنین امکان کمک مالی در فضای سایت تیوال برای افرادی که چنین نیتی دارند، تعریف شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز