خبرگزاری کار ایران

میرزاخانی؛ دبیر جشنواره فیلم وحدت شد

هاشم میرزاخانی طی حکمی ازسوی آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع، به عنوان دبیر نخستین دوره این جشنواره منصوب شد.

 به گزارش ایلنا، نخستین جشنواره فیلم وحدت توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف «ارتقای سطح آشنایی و آگاهی و تعمیق تفاهم بین پیروان مذاهب اسلامی و تقویت احترام متقابل و تحکیم رشتههای اخوت در بین مسلمانان بدون هیچ گونه تمایزی از لحاظ تعلقات فرقه‌ای، قومی یا ملی آنان به منظور رسیدن به امت واحدة اسلامی و زمینه‌سازی برای مشارکت هنرمندان و استفاده از ظرفیتهای جامعه هنری کشور در راستای اهداف مجمع برگزار می‌شود.

این جشنواره به شکل بین‌المللی و در سه زیرمجموعه فیلمهای کوتاه، نیمه بلند وبلند در تهران برگزار خواهد شد.

هاشم میرزاخانی طی حکمی از سوی آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع، به عنوان دبیر نخستین دوره این جشنواره منصوب شد.

در حکم میرزاخانی آمده است:

نشر معارف اسلام ناب محمدی (ص) و نهادینه سازی آن در جهان اسلام از مهم‌ترین رسالت‌های هنر متعهد است که می‌تواند امتی که بیش از هر زمان دیگر تشنه وحدت و همدلی است را سیراب نموده و همگان را در زیر چتر امت واحده اسلامی گرد آورد.

سینمای انقلابی نیز از این مهم مستثنی نیست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری "بهره مندی از قریحه هنر در جهت نیل به سینمای متعهد، عطیه ای الهی است که می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد".

نظر به اهمیت این موضوع و با توجه به تجربیات ارزنده جنابعالی، شما را به عنوان دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و ظرفیت‌های والای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این عرصه، تحولات چشمگیری را در گسترش گفتمان تقریب و فرهنگ برادری در میان آحاد امت اسلامی شاهد باشیم.

کد خبر : ۲۸۷۷۰۰