خبرگزاری کار ایران

فیلمبرداری معمای شاه رو به پایان است

شش قسمت ابتدایی سریال معمای شاه به‌طور کامل تولید شده و آماده پخش است.

 به گزارش ایلنا؛ محمدرضا ورزی با اشاره به اینکه کم‌کم به روزهای پایانی فیلمبرداری سریال معمای شاه نزدیک می‌شویم؛ افزود: الان تصویربرداری در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد و به تازگی ضبط سکانس‌های مربوط به تیرباران شهید نواب صفوی با بازی حسام نواب صفوی به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه فیلمبرداری بخش های مربوط به فدائیان اسلام پایان یافته است؛ افزود: ما الان در وسط گرمای سخت تابستان و با زبان روزه روزی 12 ساعت کار می‌کنیم تا از برنامه عقب نمانیم. در ماه تیر از زمین و آسمان آتش می‌بارد و بازیگران و عوامل پشت دوربین در شرایط بسیار سختی کار را دنبال می‌کنند ولی خب این هم نوعی کار است و مثل همه مردم که در شغلی در گرما مشغول هستند ما هم فعالیت می‌کنیم و امیدوارم ماحصل کار مورد توجه مخاطبان شبکه یک قرار بگیرد.

کارگردان "سریال تبریز در مه" درباره زمان دقیق پخش این سریال هم گفت: این کار یک کار تاریخی و دشواری است و نیاز به دقت بالایی دارد، صرفاً فقط فیلمبرداری نیست و مراحل فنی و پست پروداکشن آن بسیار مهم است به این موارد باید صداگذاری، موسیقی و مونتاژ را هم اضافه کرد که در کنار تصویربرداری باید مورد توجه قرار گیرد. در تلاش هستیم تا نیاز شش ماه پخش را تولید کنیم ولی زمان پخش دقیق سریال مشخص نیست، همه در حال تلاش هستیم تا این اتفاق بیافتد و سریال با شروع پائیز روی آنتن برود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی در حال ساخت معمای شاه درباره اینکه چند درصد کار دوبله و صداگذاری دارد؛ تصریح کرد: چون کار به‌صورت صدا سر صحنه است، از دوبله خیلی کم و محدود استفاده شده ولی برخی از شخصیت‌هایی که احساس کردیم بهتر است صدای مناسب‌تری داشته باشند، آنها را دوبله می‌کنیم کما اینکه این اتفاق برای تعدادی از کاراکترها افتاد و کار دوبله شد.

محمدرضا ورزی با بیان اینکه کار فنی سریال خیلی سنگین است و مراحل صداگذاری با دقت در حال انجام است؛ گفت: بخش صداگذاری این سریال تاریخی کم از مسئولیت کارگردان و مدیر فیلمبرداری نیست، صداگذاری خیلی به کیفیت و ارتقای کار کمک می‌کند و من خودم به مرحله صداگذاری خیلی حساسم و از طرفی صداگذاران این پروژه هم که آقایان کشفی و حسینی هستند، از متخصصین این کارند که الان در مرکز دوبلاژ رسانه ملی با جدیدت مشغولند و من هم از کار این دوستان خیلی راضی هستم و تا الان کار خیلی باکیفیتی را ارائه دادند.

کارگردان سریال "عمارت فرنگی" با اشاره به این که الان در حال آماده سازی 24 قسمت اول سریال برای شش ماه پخش هستیم؛ اظهار داشت: صحنه‌های کل سریال که حدود 80 قسمت است گرفته شده و ما هم اکنون درحال ضبط سکانس‌هایی هستیم که قرار است در لا به لای این کارها استفاده شود. اما آنچه که می‌توانیم بگویم این است که شش قسمت ابتدایی این سریال به‌طور کامل تولید شده و آماده پخش است.

ورزی درباره موسیقی و تیتراژ سریال معمای شاه هم گفت: موسیقی کار برعهده بابک زرین است که از یک سال قبل موسیقی اصلی و تیتراژ پایانی کار که سالار عقیلی آنرا خوانده؛ آماده شده.

این کارگردان در پایان گفت: ما الان در حال ضبط سکانس روز رأی گیری مردم در انتخابات مجلس در دهه 20 را تصویربرداری می‌کنیم.

مجموعه تلویزیونی "معمای شاه" با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه کنندگی علی لدنی، محصول شبکه یک سیماست که تولید آن از سال 90 آغاز شد.

این سریال، داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس درسال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. این مجموعه بیش از 700  لوکیشن دارد که در آن ۱۶۰۰ بازیگر ایفای نقش کردند و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران در آن حضور دارند. معمای شاه جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی را به تصویر می‌کشد که قرار است درحدود 80 قسمت 60 دقیقه‌ای تولید و از شبکه یک سیما پخش شود.

کد خبر : ۲۸۷۶۰۰