خبرگزاری کار ایران

علی جنتی اعلام کرد:

تأسیس صندوقی مستقل برای بیمه فعالان قرآنی

علی جنتی عصر چهارشنبه سوم تیرماه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح کرد.

 به گزارش ایلنا،علی جنتی در مراسم افتتاح نمایشگاه قران کریم گفت: با ایجاد معاونت قرآن و عترت در این وزارتخانه طی دو سال گذشته  به طور مرتب جلسات و کمیسیون هایی در این معاونت در چارچوب شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم برگزار می‌شود تا اگر امتیازاتی در زمینه فعالیت قرآنی در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد به طور عادلانه و در جهت توسعه فرهنگ قرآنی استفاده شود.

وی ادامه داد:  تقویت نهادهای مردمی یکی از سیاست های وزارت ارشاد در دوره کنونی است و در تلاش هستیم تا محافل قرآنی هیاتی که بعضاً در خانه افراد تشکیل می‌شود هر یک دارای اساسنامه ای جداگانه شده و مسوول مشخصی پیدا کنند تا بتوان آنها را ثبت کرد.

وی افزود:پرتال جامع قرآنی در کشور به عنوان یک پایگاه مرجع در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته تا تمامی فعالیت های قرآنی را پوشش دهد.

جنتی از تدوین شدن اساسنامه ای برای انجمن خادمان قرآن خبر داد و افزود: این اساسنامه به تمامی شخصیت هایی که در طول سه دهه گذشته از انقلاب در زمینه قرآنی خدماتی داشته‌اند عرضه شده و در حال طی مراحل ثبت نهایی خود است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از فعالان قرآنی در صندوق هنر عضو بوده و از خدمات بیمه ای برخوردار می‌باشند اما لازم است تا فعالان قرآنی صندوق جداگانه ای داشته باشند، اساسنامه آن نیز آماده شده و بعد از تأیید در مراجع ذیصلاح به ثبت خواهد رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با اعتباری که مجلس شورای اسلامی برای حمایت از فعالان قرآنی اختصاص داده صندوق حمایت از خادمان و فعالان قرآنی تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

وزیر ارشاد در ادامه سخنرانی خود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های فردی و اجتماعی در کشور را ناشی از مهجور بودن قرآن و معارف آن دانست و افزود:در برخی از سایت های بی نام و نشان که هیچ گونه شناسنامه ای نداشته و مدیر مسوول و افراد پشت آن مشخص نیستند هر نوع اتهام و تهمتی به افراد و مسوولان نظام نسبت داده می‌شود که بعضاً عمری را با پاکی و صداقت برای مردم خدمت کرده‌اند.

وی با انتقاد از بازنشر خبرسازی‌ها و شایعات منتشره توسط یک سایت خبری در ده‌ها سایت و روزنامه بدون تحقیق و سؤال گفت: چگونه می‌توانیم مدعی حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی باشیم در حالی که شایعه سازی شده و ما آن شایعه را ترویج می‌دهیم؛ حتی برخی روزنامه های باشناسنامه نیز از این گونه موارد عاری نیستند و هر یک ستونی را در صفحات خود دارند و برخی از این شایعات را منتشر می‌کنند که در حقیقت محل دروغ سازی است.

وی انتشار این گونه شایعات را گناه کبیره توصیف کرد و گفت: این موارد از جمله حق الناس محسوب شده که خداوند آنها را نخواهد بخشید.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا آخر ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 24 برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۸۶۱۲۹