خبرگزاری کار ایران

سری جدید کتاب‌های زرافه رونمایی می‌شود

کتاب‌های زرافه (واحد کودک انتشارات سیمای شرق) روز 25 خرداد از اولین کتاب‌های خود رونمایی می‌کند. این مراسم برای کودکان ٣تا١٠سال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ علی‌اکبر زین‌العابدین (مدیر کتاب‌های زرافه) با اعلام این خبر گفت: اولین تولیدات کتاب‌های زرافه که واحد کودک و نوجوان انتشارات سیمای شرق است، شامل ١٠ عنوان کتاب است که در قالب دو مجموعه سه جلدی و یک مجموعه چهارجلدی رونمایی می‌شود.

وی افزود: معمولاً مراسم رونمایی از کتاب‌های کودکان با حضور بزرگسالان یا دعوت ناشران محترم از پدیدآورندگان کتاب کودک برگزار می‌شود اما در این مراسم قصد داریم که کتاب‌ها به سبک کودکانه و برای کودکان رونمایی شوند.

وی اضافه کرد: این مراسم با اجرای شعرخوانی و قصه‌گویی فعال مبتنی بر کتاب‌هایی که رونمایی می‌شوند، همراه خواهد بود که این کار توسط «گروه ترویج کتاب‌های زرافه»با شعار «با کتاب خوش بگذرانیم» اجرا خواهد شد. در پایان هم، کودکان 3 تا 10 سال حاضر در مراسم، در جشن امضای کتاب و عکس‌های یادگاری با پدیدآورندگان کتاب‌ها شرکت خواهند کرد.

زین‌العابدین گفت: «غول سیصد ساله و میز جادویی‌اش» یک مجموعه سه جلدی داستان منظوم است که اشعار آن سروده ناصر کشاورز بوده و تصویرگری آن توسط الهام عطایی‌آذر انجام گرفته است. عناوین سه کتاب این مجموعه عبارتند از: «تولد عجیب و مهمان‌های غریب»، «میزا زو بزا و حاکم برجنس» و «چشمه جادو و تاجر لنگ». این مجموعه برای گروه سنی کودک منتشر شده است.

مدیر کتاب‌های زرافه افزود: مجموعه چهار جلدی «قصه‌های نترسناک» که توسط نازنین آیگانی نوشته و تصویرگری شده، برای گروه سنی خردسال منتشر شده است که در هر قصه، بچه‌ها از چیزی می‌ترسند و در طول داستان، راه‌های غلبه بر آن ترس را می‌آموزند. «تاریکی»، «همه»، «نقاش هیولولوها» و «ما» عناوین این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

وی به رونمایی از مجموعه سه جلدی «اگر به یک...» که با ترجمه مژگان کلهر و امیر لعلی چاپ شده است، اشاره کرد و گفت: عناوین این کتاب‌ها «اگر به یک موش شیرینی بدهی...»، «اگر به یک سگ دونات بدهی...» و «اگر به یک گربه کیک بدهی....» است و در این مجموعه، خردسالان با چرخه نامتناهی نیازها آشنا میشوند.

مراسم رونمایی همزمان از 10 مجموعه کتاب‌های زرافه روز دوشنبه ٢٥ خردادماه ٩٤ از ساعت ٦ تا ٧ عصر در شهر کتاب مرکزی واقع در تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان معلم برگزار خواهد شد.

ورود به این مراسم برای همه کودکان، پدران، مادران، مربیان و همه علاقه‌مندان به حوزه کتاب‌های کودک آزاد است.

کد خبر : ۲۸۲۸۶۷