خبرگزاری کار ایران

ابراهیم حسن بیگی:

آموزش و پروش ساعت کتابخوانی را جدی بگیرد

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۳۶۳

کتابخوانی چیزی از تاریخ و جغرافیا و ریاضیات کم ندارد و باید به طور رسمی زنگ کتابخوانی در مدارس جا بیفتد.

ابراهیم حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: آخرین اثری که از من منتشر شده؛ رمانی است در حوزه نوجوان به نام «گیسو و چراغ جادو» که انتشارات قدیانی آن را منتشر کرده. داستان این رمان در مورد یک دختر کوچک افغانی است که ساکن ایران است و پدرش به افغانستان رفته و این دختر در انتظار پدر است.

او درباره آثاری که از او در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده بود؛ گفت: یک مجموعه 5 جلدی کودک به نام «ماهی طلایی» است که انتشارات ساز و کار آن را به دو زبان منتشر کرده است. همچنین یک مجموعه 10 جلدی به نام «نهضت‌های شیعی» را انتشارات مدرسه منتشر کرده که داستان آن براساس قیام‌هایی است که شیعیان در دو قرن اخیر کرده‌اند.

حسن بیگی؛ وضعیت ادبیات کودک را رو به پیشرفت دانست و در این باره گفت: در زمینه ادبیات کودک و نوجوان همانقدر که کتاب ترجمه داریم، تألیف هم هست. اینگونه نیست که ترجمه مقدم بر تألیف باشد. خوشبختانه تولیدات خوبی را در این زمینه شاهد هستیم. تعداد نویسندگانی که در این زمینه کار می‌کنند، قابل توجه است.

او ادامه داد: برای افزایش سرانه مطالعه، آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند. اگر این نهاد بتواند کتابخوانی را در مدارس گسترش دهد اتفاقات خوبی خواهد افتاد. اما متأسفانه آموزش و پرورش هیچ برنامه و سیاست اجرایی ندارد و فقط حرفش را می‌زند که ساعتی را باید در مدارس به کتابخوانی کودکان اختصاص داد.

این نویسنده در پایان گفت: کتابخوانی چیزی از تاریخ و جغرافیا و ریاضیات کم ندارد و باید به طور رسمی زنگ کتابخوانی در مدارس جا بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز