خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد سعدی:

آماده آموزش دوره فشرده زبان فارسی به نسل چهارم ایرانیان مهاجر هستیم

رئیس بنیاد سعدی از عزم این بنیاد برای آموزش زبان فارسی به نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور با شیوه‌های نوین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ غلامعلی حداد عادل در نشست خبری که در آستانه روز بزرگداشت شیخ اجل و به مناسبت آغاز چهارمین سال فعالیت این بنیاد برگزار شد؛ درباره علاقمندی نسل سوم و چهارم ایرانی‌های خارج از کشور به یادگیری زبان مادری باتوجه به فعالیت‌های بنیاد سعدی در سه سال گذشته؛ گفت: هنوز کار آماری دقیقی در این زمینه انجام نداده‌ایم و نمی‌‌توانیم پاسخی دقیق به این سوال بدهیم.

رئیس بنیاد سعدی افزود: باور ما این است که ایرانیان خارج از کشور اغلب به یادگیری زبان فارسی علاقمند هستند و تسهیل زمینه مناسب و فعالیت‌های منطقی و گسترده می‌تواند بر این علاقمندی بیفزاید.

رئیس بنیاد سعدی افزود: ما برای سال آینده با همکاری شورای عالی ایرانیان خارج از کشور درنظر داریم فعالیت گسترده‌ای را برای آشنا ساختن نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور انجام دهیم. در این‌باره زمینه تفاهم‌نامه‌ای نیز امضا کرده‌ایم. هم‌اکنون نیز در چاپ اولین کتاب دو زبانه بنیاد سعدی که کتاب داستان «خمره» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی است از مساعدت این شورا بهرمند شده‌ایم.

حداد عادل با اشاره بر اینکه بنیاد سعدی برنامه‌های متنوعی برای آشنا ساختن نسل سوم و چهارم ایرانیان خارج از کشور با زبان فارسی دارد؛ ادامه داد: ما آماده‌ایم برای خانواده‌هایی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند دوره‌های آموزش زبان فارسی را برگزار کنیم و طی یک سری دوره‌های فشرده فرزندان آنها را با زبان مادری‌شان بیشتر آشنا کنیم.

رئیس بنیاد سعدی در ادامه از طراحی برنامه‌هایی در فضای مجازی و برای آموزش ایرانی‌های مقیم خارج از کشور و نیز خارجی‌های علاقمند به یادگیری زبان فارسی خبر داد و گفت: همه مردم در سراسر جهان می‌توانند با دسترسی به این برنامه‌ها در فضای مجازی و از طریق مهارت‌های آموزش زبان در این فضا، زبان فارسی را یاد بگیرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این بنیاد برنامه‌ای برای افزایش همکاری با بنیادهای مشابه در کشورهای دیگر مانند گوته، سروانتس، کنفوسیوس و دانته دارد یا خیر؟ گفت: گرچه این موضوع قابل فرض است اما نیاز به گذشت زمان دارد. ما نیاز به تجربه‌های بیشتر و نیز دستاوردهای بیشتری داریم و به‌حتم با بنیادهای مشابه خودمان تعامل و تبادل نظر داریم  که امیدواریم این ارتباطات در آینده بیشتر هم بشود.

کد خبر : ۲۷۸۱۲۸