خبرگزاری کار ایران

حیدری خلیلی به ایلنا خبر داد:

انتشار دفترچه سیاستگذاری‌‌های سازمان سینمایی با ۳ فصل جدید

به گفته قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی؛ دفترچه سال 94 سیاستگذاری‌‌های سازمان سینمایی این هفته در هشت فصل منتشر می‌شود.

رمضانعلی حیدری خلیلی (قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ از انتشار دفترچه سیاستگذاری‌های سازمان سینمایی سال ۹۴ طی هفته آینده خبر داد و گفت: این دفترچه در هشت فصل تدوین شده است. پنج فصل ابتدایی محورهای کامل شده سال قبل هستند که بخش سیاست‌های اجرایی تکمیل و اصلاح شده است. سه فصل جدید نیز به دفترچه اضافه شده است.

او با اشاره به سرفصل‌های دفترچه گفت: ۱. حمایت از تولید و عرضه آثار سینمایی و سمعی بصری (داستانی، مستند و انیمیشن)، ۲. توسعه فضای نمایش سینما (سالن سینما)، ۳. توسعه شبکه نمایش خانگی، ۴. حضور بین‌المللی سینمایی ایران، ۵. اکران، توزیع و عرضه حرفه‌ای محصولات سینمایی و سمعی و بصری، ۶. ارتقای منزلت اجتماعی سینماگران و توانمندسازی صنوف سینمایی، ۷. صیانت، حفظ میراث و اسناد سینمایی کشور، ۸. روزآمدسازی تجهیزات و فناوری‌های سینمایی و سمعی و بصری؛ هشت محور تعریف شده در دفترچه سال جاری هستند.

حیدری خلیلی ادامه داد: ما در دفترچه امسال سعی کردیم کمبودهای دفترچه سال قبل را لحاظ کنیم. بیشترین موضوع مورد نظر سازمان سینمایی ایجاد تعامل بین مدیریت سینما و صنوف سینمایی بوده که با وجود این تعامل‌ها و هم‌فکری‌ها اولویت‌های سینمای کشور شناسایی شده و گام‌به‌گام به سمت اجرایی کردن آن‌ها گام برداریم.

 قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی؛ با اشاره به این‌که حرکت ما در حوزه سینما ارزشیابی و نظارت بر امور است؛ ادامه داد: این میراثی است که با ما تحویل داده شده و باید در کنار حفظش این نکته را هم به خاطر داشته باشیم که تنها وظیفه ما حفظ آن‌چیزی نیست که به ما تحویل داده شده بلکه ارتقای کیفیت آن مبحث بااهمیت‌تری است.

او با اشاره به اهمیت تعامل دولت با سینماگران برای ارتقای سینمای کشور گفت: همه افرادی که مستقیم و غیرمستقیم به سینما مرتبط هستند باید در این مسیر به دولت کمک کنند که سینما در همه حوزه‌های زیرساختی، تولید، پس از تولید و تجهیزات موفقت‌تر عمل کند.

حیدری خلیلی در پایان گفت: امیدواریم سیاست‌های امسال نسبت به سال گذشته موثر‌تر عمل کرده و پیامدهای مثبتی را برای سینمای کشور به همراه داشته باشد.

کد خبر : ۲۷۵۵۴۴