خبرگزاری کار ایران

«ماجرای یک شب بارانی» در آکادمی فیلم واشنگتن

فیلم کوتاه «ماجرای یک شب بارانی» به کارگردانی مهدی فرد قادری از تولیدات انجمن سینمای جوانان دفتر تهران در آکادمی فیلم و موسیقی واشنگتن دی سی آمریکا پذیرفته شد.

به گزارش ایلنا، ششمین دوره جشن آکادمی واشنگتن امسال در حالی در پایتخت آمریکا برگزار می‌شود که نامزد‌ها و برندگان آن در سال‌های گذشته موفق به نامزد و یا برنده شدن در جوایز اِمی، گرمی و اسکار شده‌اند. نامزدهای رشته‌های مختلف این آکادمی که از آن به‌عنوان اسکار مستقل‌ها یاد می‌شود در روزهای ۲۰ و ۲۱ آگوست در موزه ملی ناوی و سالن تئا‌تر بروک معرفی خواهند شد.

 «ماجرای یک شب بارانی» که پیش از این ضمن حضور در بخش مسابقه جشنواره «ریورساید» کالیفرنیا، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از جشنواره‌های «سینمای جدید» هالیوود و «کلونی» اوهایو شده است، سومین سکانس-پلان مهدی فرد قادری پس از فیلم‌های کوتاه «تناوب» و «دایره‌های معکوس» است و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده است.

برخی از عوامل فیلم عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: مهدی فردقادری، تصویربردار: عارف نامور، صدابردار: شاهین پورداداشی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: حسین محروقی، صداگذار: آرش قاسمی، جلوه‌های بصری: امیر مهران، بازیگران: منوچهر علیپور، زهره رمضانی، مهسا فقهایی، کیان درجزی، حسین محروقی، غزال قاسمی، ساینا اسدی، امیرپارسا صفری و مهدی فرد قادری، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان دفتر تهران.

مهدی فرد قادری فیلم‌های کوتاه سایه مه، تناوب، زندگی خورشید، گرامافون، دایره‌های معکوس، روایت آینه‌ای داستان‌های ساده و ماجرای یک‌شب بارانی را کارگردانی کرده است. فیلم‌های فرد قادری تاکنون در بیش از چهل و پنج جشنواره ملی و بین‌المللی به نمایش درآمده و موفق به کسب پانزده جایزه شده‌اند.

برگزیدگان آکادمی فیلم واشنگتن در روز بیست و دو آگوست در هتل همیلتون شهر واشینگتن دی سی آمریکا معرفی خواهند شد.

کد خبر : ۲۷۰۳۵۸