خبرگزاری کار ایران

بدنبال توافق خانه سینما و وزارت کار؛

شعبه سازمان تامین اجتماعی ویژه هنرمندان تاسیس می‌شود

وزیر کار اعلام کرد شعبه‌ای ویژه برای اهالی سینما و سایر رشته‌های هنری معرفی خواهد شد و با تخصیص این حوزه، هنرمندان از سهولت بیشتری برای انجام امور مربوط به بیمه خود، برخوردار می‌شوند.

 به گزارش ایلنا، روز بیست و دوم فروردین، پس از برگزاری مراسم نوروزی، نشستی در دفتر هیأت مدیره و مدیرعامل خانه سینما و با حضور علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و  علی ربیعی(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) برگزار شد.

آتیلا پسیانی(سخنگوی هیأت مدیره خانه سینما) درباره متحوای این نشست گفت: جناب آقای جنتی در پاسخ به سؤال هیأت مدیره خانه سینما در مورد مشکلاتی که در مسیر تولید مشترک با کشوری‌های خارجی برای سینماگران ایرانی (اعم از فیلم‌های سینمایی و آثار مستند) وجود دارد؛ اظهار داشتند که از این پس کلیه کارهایی که با مشارکت تهیه‌کنندگان و فیلمسازان ایرانی تولید می‌شود، مجوز خود را از سازمان سینمایی اخذ خواهند کرد.

وی همچنین گفت: وزیر ارشاد در این نشست؛ به مواضع حمایتی آن وزارتخانه و ارتباط فرهنگی و سینمایی با سایر کشورهای اشاره کرد و فعالیت فیلمسازان را در این حوزه از اهداف و برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

پسیانی همچنین با اشاره به درخواست هیأت مدیره خانه سینما از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مشکلاتی که برای هنرمندان و سینماگران در زمینه مراجعه به شعب سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد؛ افزود: وزیر کار تأکید کرده در اولین فرصت شعبه‌ای ویژه برای اهالی سینما و سایر رشته‌های هنری معرفی خواهد شد و با تخصیص این حوزه، هنرمندان از سهولت بیشتری برای انجام امور مربوط به بیمه خود، برخوردار می‌شوند.

کد خبر : ۲۷۰۳۲۲