خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حواشی آلبوم جدید کیوان ساکت و مشکلاتش با نشر ایران‌گام

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۷۱۸

آلبوم کیوان ساکت با نام "دست‌های بهم پیوسته" 6 ماه است که در نشر ایران‌گام بلاتکلیف مانده و به گفته کیوان ساکت، صاحب نشر، مبلغ توافقی برای انتشار آلبوم را به نصف کاهش داده است و برای بازگرداندن آلبوم نیز طلب مبلغی در قبال ضرر و زیان‌های نشر می‌کنند اما صدرالدین حسین‌خانی؛ گفته‌های کیوان ساکت را رد می‌کند.

کیوان ساکت در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره مشکلات اخیرش با شرکت ایران‌گام گفت: ما در سال 91 با ارکستر بزرگ و خواننده سرشناس کشور، آقای سالار عقیلی 6 شب کنسرت را هزینه شخصی در تالار وحدت برگزار کردیم. این کنسرت به‌صورت کاملا حرفه‌ای فیلمبرداری شد و حاصل کار پس از چندبار تدوین مجدد که به اعتقاد بسیاری؛ یکی از بهترین آلبوم‌های تصویری ایران است، طی جلسه ای با آقای حسین‌خانی به نشر ایران‌گام داده شد تا برای دریافت مجوز و انتشار اثر اقدام کنند.

او ادامه داد: پس از جلسه با آقای حسین‌خانی توافق کردیم این نشر اثر را در قبال مبلغی منتشر کند اما در آن زمان توافق مکتوبی ننوشتیم زیرا آقای حسین‌خانی گفتند که پس از دریافت مجوز باید قرارداد بنویسیم. از آنجا که من به قول ایشان اعتماد داشتم؛ پذیرفتم اما متاسفانه پس از دریافت مجوزهای لازم؛ ایشان قیمت توافقی را به نصف کاهش دادند. درنهایت آلبوم من با نام "دست‌های بهم پیوسته" پس از 6 ماه، هنوز در دست این نشر بلاتکلیف است.

ساکت با بیان اینکه نشر ایران‌گام با هنرمندان برخورد نامناسبی دارد، اظهار داشت: این آلبوم با حضور بزرگان موسیقی ضبط شد و متاسفانه آنقدر  این نشر آنقدر روند انتشار آلبوم را دچار تاخیر کرد که سه نفر از نوازندگان کنسرت فوت شدند. باوجود این مشکلات؛ من از آقای حسین‌خانی درخواست کردم مجوز انتشار آلبوم را به نشر دیگری انتقال دهیم اما مسئولان این نشر طی گفتگویی که با آقای خادم داشتند، گفتند باید 5 میلیون تومان به آن‌ها بدهیم تا آلبوم را به ما بازگردانند زیرا مجوز انتشار آلبوم درحال حاضر برای نشر ایران‌گام است.

وی در پایان گفت: من نمی‌دانم تا چه زمانی قرار است نشرهای موسیقی اینگونه برخوردهای نامناسب و غیرهنری با هنرمندان داشته باشند. امیدوارم این مسئله به زودی حل شود و من قطعا این اتفاق را پیگیری خواهم کرد.

اما صدرالدین حسین‌خانی(مدیر نشر ایران‌گام) نظر دیگری به روند این ماجرا داشت و به خبرنگار ایلنا گفت: این کارها در شان آقای ساکت نیست. من به ایشان هم گفتم که ارزش کارشان برای پخش در بازار 30 میلیون تومان است هرچند ممکن است ارزش معنوی اثر میلیاردها باشد. من فکر می‌کنم با این کارها به نوعی قصد اخاذی دارند. اگر با مبلغ پیشنهادی ما کنار نمی‌آیند، می‌توانند آلبوم را به شرکت پخش دیگری بدهند و ما هیچ مسئله‌ای برای انتقال مجوز آلبوم به شرکت دیگری نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت ایران‌گام برای پس دادن آلبوم به صاحب اثر و انتقال مجوز آن به شرکتی دیگر، 5 میلیون درخواست کرده یا خیر؛ گفت: به هیچ‌وجه ما چنین درخواستی نداشتیم. هر زمان که می‌خواهند بیایند و آلبوم را از ما دریافت کنند. برای این کار تنها نام شرکتی که مورد نظرشان است برای پخش را بگویند تا ما نامه‌ای به نام آن شرکت بنویسیم و آلبوم آقای ساکت به شرکت موردنظرشان منتقل شود.

طبق پیگیری‌های انجام شده، قرار است، کیوان ساکت طی روزهای جاری برای دریافت آلبوم از این نشر اقدام نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز