خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش رئیس انجمن سینماداران به افزایش قیمت بلیت سینما‌ها

سینماداران برای فروش هر قطعه بلیت ۱۴ درصد را به خزانه کل کشور واریز می‌کنند و افزایش ۷ درصدی قیمت بلیت سودی برای سینماداران ندارد.

بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش قیمت بلیت سینما‌ها از سال آینده به طور شناور اجرا می‌شود و قیمت بلیت روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش پیدا کرده است.

محمدقاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با دفاع از این افزایش گفت: واقعیت این است که در دو سال گذشته  قیمت بلیت‌ها افزایش پیدا نکرده بود در حالی که سایر هزینه‌های سینماداران همچون هزینه‌های انرژی و هزینه‌های خدماتی افزایش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: ‌امسال بر اساس تدبیری که صورت گرفته فقط ۷ درصد قیمت بلیت سینماها افزایش پیدا کرده که آن هم فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه با بیشترین افزایش و از شنبه تا چهارشنبه کمترین افزایش را دارد همچنین روزهای سه‌شنبه  قیمت بلیت  نیم‌بهاست.

وی ادامه داد: فقط ۵۰۰ تومان به قیمت بلیت‌ها افزوده شده است که این میزان نمی‌تواند بر حضور مخاطبان در سینما و افزایش یا کاهش آن‌ها تاثیری بگذارد.

اشرفی ادامه داد: سینماداران برای فروش هر قطعه بلیت ۸ درصد به عنوان مالیات به دولت ۵ درصد عوارض شهرداری یک درصد حق انتشار بلیت در مجموع ۱۴ درصد را به خزانه کل کشور واریز می‌کند با این اوصاف افزایش  ۷ درصدی قیمت بلیت سودی برای سینماداران ندارد.

 بر اساس مصوبه شورای صنفی نمایش ،قیمت سینماهای مدرن شامل پردیس‌های سینمایی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۸ هزار تومان، روزهای نیمه بها ۴ هزار تومان و شنبه تا چهارشنبه ۷ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت بلیت سینماهای ممتاز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، روزهای نیمه بها ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و شنبه تا چهارشنبه ۶ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت بلیت سینماهای درجه یک در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، روزهای نیمه بها ۳ هزار تومان و شنبه تا چهارشنبه ۵ هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر : ۲۶۱۲۲۴