خبرگزاری کار ایران

۱۱۰۰رسانه سال ۹۳ مجوز گرفتند

هیات نظارت بر مطبوعات در سال ۹۳ و در حالی‌که جلسات آن به صورت منظم و با حضور دائمی وزیر ارشاد برگزار شد، مجموعا بالغ بر هزار و صد مجوز صادر کرد.

به گزارش ایلنا ، از مجموع ۱۱۶۰ رسانه که مجوز فعالیت دریافت کردند، تعداد ۷۰۱ رسانه در حوزه مکتوب، ۴۳۲ مجوز در حوزه رسانه‌های برخط و ۲۷ رسانه برای انتشار بصورت لوح فشرده پروانه انتشار دریافت کردند.

بنابر این گزارش بدون احتساب استان تهران با دریافت ۴۴۲ مجوز، استان‌های قم، خراسان رضوی و مازندران با دریافت ۵۴، ۴۸ و ۳۶ پروانه انتشار بیشترین پروانه انتشار را به خود اختصاص دادند.

تفکیک رسانه‌های مکتوب از حیث دوره انتشار نیز بدین ترتیب بوده که از مجموع ۷۰۱ رسانه، ۵ روزنامه، ۲۵ هفته نامه، ۳۶ دو هفته نامه، ۲۳۴ ماهنامه، ۴۸ دوماهنامه، ۲۷۹ فصلنامه، ۷۱ دوفصلنامه و ۳ رسانه برای انتشار بصورت سالنامه مجوز دریافت کردند.

همچنین از مجموع ۴۳۲ مجوز برای رسانه‌های برخط، ۴ مجوز در حوزه خبرگزاری‌ها و ۴۲۸ مجوز در حوزه پایگاه‌های خبری صادر شد.

بنابراین گزارش، در سال ۹۲ مجموعا برای ۷۲۶ رسانه پروانه انتشار صادر شده است که از این تعداد، ۲۰۴ پروانه مربوط به شش ماهه اول و ۵۲۲ پروانه مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۲ است.

ضمن آنکه از مجموع ۷۲۶ مجوز سال گذشته، ۵۸۴ رسانه در حوزه رسانه‌های مکتوب، ۱۱۸ رسانه در حوزه رسانه‌های برخط و ۲۴ رسانه برای انتشار بصورت لوح فشرده پروانه انتشار دریافت کردند.

مقایسه آماری این گزارش در سالهای ۹۲ و ۹۳ ضمن اشاره به توجه ویژه هیات نظارت بر مطبوعات در دولت یازدهم به صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ها، از عنایت ویژه اعضای هیات بر مطبوعات به رسانه‌های برخط حکایت دارد.

در حالیکه در ۶ ماهه اول سال گذشته تنها برای ۳۷ رسانه برخط مجوز صادر شد، در ۶ ماهه دوم این سال برای ۸۱ رسانه و در سال ۹۳ برای ۴۳۲ رسانه برخط پروانه انتشار صادر شد. به عبارت دیگر در طول یک و نیم سال گذشته و با استقرار دولت یازدهم، مجموعا ۵۱۳ رسانه برخط از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز فعالیت دریافت کردند.

 کلیه جلسات هیات نظارت بر مطبوعات از ابتدای دولت یازدهم تا کنون با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

کد خبر : ۲۶۱۲۰۱