خبرگزاری کار ایران

جشن‌نامه یوسف مجیدزاده باستان‌شناس ایرانی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۵۵۲

مراسم نکوداشت یوسف مجیدزاده (باستان‌شناس) همراه با رونمایی از کتاب سپهر مجد با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی وگردشگری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مراسم نکوداشت یوسف مجیدزاده (استاد باستان‌شناسی) با حضور اساتید، دانشجویان و پیشکسوتان باستان‌شناسی ساعت۱۴روز دوشنبه نهم خرداد در موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

«کتاب سپهر مجد: باستان‌شناسی دنیای ایرانی و سرزمین‌های پیرامون» به کوشش سجاد علی‌بیگی، محمدرضا میری و هالی پیتمَن اسفند ۱۴۰۰ در انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی منتشر شده است.

یوسف مجیدزاده ایران‌شناس و باستان‌شناس برجسته ایرانی، دکترای باستان‌شناسی را با رساله باستان‌شناسی و گرایش پیش از تاریخ و تمدن بین‌النهرین در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه ایلینو آمریکا کسب کرد و در همان سال به ایران برگشت و با عنوان استادیار در گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر دانشگاه تهران مشغول به تدریس شد و در سال ۱۳۵۶ به درجه دانشیاری رسید.

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت سه سال به سمت مدیریت گروه باستان‌شناسی و تاریخ هنر و عضو شورای انتخابات و ترفیعات دانشکده ادبیات دانشگاه تهران منصوب و در سال ۱۳۶۷ خورشیدی بازنشسته شد.

این استان باستان‌شناسی پس از بازنشستگی در پاریس ساکن شد سپس به دعوت مسئولان سازمان میراث فرهنگی در اوایل دهه ۱۳۸۰ به ایران بازگشت و ریاست عملیات حفاری و کاوش پیچیده منطقه باستانی تمدن جیرفت را به دست گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز