خبرگزاری کار ایران

تخصیص اعتبارات وزارت ارشاد برای نوسازی و تجهیز فضاهای فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۱۴۱

وزیر فرهنگ در شورای اداری شهرستان بهارستان از توابع استان تهران گفت: دولت مردمی نگاه ویژه‌ای به ظرفیت بالای شبکه‌های اصیل مردمی دارد و هیات‌های مذهبی، مساجد و امامزاده‌ها از مهم‌ترین این شبکه‌ها به شمار می‌آید که می‌توان عمده فعالیت‌های فرهنگی و هنری کشور را به صورت متمرکز در این شبکه‌ها برگزار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی که صبح امروز جمعه ششم خرداد به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در این شهرستان حضور یافته است، در شورای اداری این شهرستان گفت: نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه در کنار دستاوردهای بازدیدهای میدانی سفر استانی در هیات دولت و نهاد ریاست‌ جمهوری مطرح و پیگیری می شود.

وی ادامه داد: همه موارد در جلسات کارشناسی هیات دولت در راستای رفع مشکلات مناطق محروم پیگیری و امیدواریم همه مشکلات با اقدامات جهادی و ایجاد امکانات مناسب مرتفع شود.

عضو هیات دولت مردمی در ادامه به اهمیت رفع مشکلات شهرستان بهارستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان نیازمند امکانات متناسب با جمعیت آن در تمامی حوزه‌ها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: توسعه و تجهیز فضاهای فرهنگی شهرستان بهارستان از جمله کتابخانه ها باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه از اعتبارات وزارت فرهنگ برای نوسازی و تجهیز فضاهای فرهنگی بهره خواهیم برد شد، البته مهمتر از ایجاد زیرساخت، تهیه تولید محتوای غنی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توسعه فعالیت های فرهنگی در امامزادگان اشاره کرد و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند: «امامزاده ها قطب فرهنگی باشد»، ما نیز در وزارت فرهنگ به تقویت این مساله اهتمام خواهیم داشت و در همین راستا توسعه و تجهیز کتابخانه ها، دارالقرآن و سالن های چند منظوره، سه امامزاده شهرستان بهارستان مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پرداخت و تاکید کرد: متاسفانه اغلب پرونده‌های اقتصادی در دادگاه‌ها مربوط به مشکلات ارز ۴۲۰۰ تومان بود، همچنین نتیجه بررسی ها نشان می دهد در روش سابق پرداخت یارانه ها در حق مردم اجحاف می شد زیرا با بیش از ۳۰ درصد هدررفت مستقیم منابع مواجه بودیم و تا ۳۰۰ کیلومتر دورتر از مرزهای کشور از یارانه های ما استفاده می کردند اما این یارانه به دست مردم نمی رسید.

وزیر فرهنگ در عین حال تصریح کرد: دولت مردمی در آغازین ماه‌های فعالیت خود تصمیم گرفت تا روند اصلاح یارانه‌ها را بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق و با هدف تحقق عدالت فرهنگی و اجتماعی آغاز کند. بنابراین اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها عبور از شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه‌ها به شمار می آید. 

عضو هیات دولت مردمی در ادامه به وضعیت بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: آغاز کار دولت انقلابی با اوج پیک پنجم کرونا در کشور مواجه شده بود و همزمان فداکاری های کادر درمان و همکاران وزارت بهداشت در خط مقدم مبارزه‌ با کرونا و حرکت جهادی و انقلابی تشکل های مردمی، موجب کاهش این ویروس در کشور شد؛ به طوری که این روزها از حدود ۷۰۰ فوتی در روز به چند فوتی مبتلا به کرونا رسیده ایم.

وی تاکید کرد: دستاوردهای دولت مردمی در مهار ویروس کرونا در کتابی با عنوان «جان ایران» گردآوری شده است که در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.

وزیر فرهنگ در پایان با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مراسم باشکوه «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی تهران گفت: امروز دشمن صهیونیستی با تمام داشته هایش مقابل تفکرات انقلابی و اسلامی قد علم کرده است؛ اما خوشبختانه جمهوری اسلامی دست برتر را در تمامی بخش ها و حوزه‌ها از آن خود کرده است و دشمن نمی تواند مقابل جوانان انقلابی ایستادگی کند و ایران اسلامی با صلابت به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی در دنیا خواهد بود.

گفتنی است، وزیر فرهنگ به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در ابتدای سفر خود به شهرستان بهارستان با حضور در گلزار شهدای امامزاده حسن(ع) این شهرستان با ادای احترام به مقام شهدا از خانواده شهدای اسن شهرستان نیز تجلیل کرد.

همچنین بازدید از مجموعه ورزشی نسیم شهر، بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، حاشیه رودخانه شادچای و شهرک صنعتی قلعه میر از دیگر برنامه های دکتر اسماعیلی در جریان این سفر بوده است.

اسماعیلی وزیر فرهنگ در این سفر در مجتمع فرهنگی هنری الهیه شهرستان بهارستان حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجتمع در کتابخانه پروین اعتصامی این شهرستان حضور یافت و شاهنامه خوانی نوجوان بهارستانی از حواشی قابل توجه این بازدید بود.

لازم به ذکر است، وزیر فرهنگ در ادامه سفر استانی خود از ظهر جمعه ششم خرداد از مراکز و بخش های مختلف شهرستان رباط کریم نیز بازدید کرد و حضور در جمع نخبگان این شهرستان بخش پایانی سفر یک روزه نماینده ویژه رئیس جمهور به دو شهرستان بهارستان و رباط کریم خواهد بود‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز