خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

خط و مشی آینده ایکوموس «برافروختن آتش عشق نسبت به میراث‌فرهنگی در دل هر ایرانی»‌ست/ گرفتن عکس عروسی در ایکوموس کذب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۴۷۷

رئیس ایکوموس ایران با تاکید برآنکه مشکل میراث‌فرهنگی آن است که مردم نسبت به آنچه دارند و ارزش آن آگاهی ندارند، گفت: خط و مشی آینده ایکوموس برای «بر افروختن آتش عشق نسبت به میراث‌فرهنگی در دل هر ایرانی» بنا نهاده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش مجمع عمومی و عادی مؤسسه فرهنگی ایکوموس با حضور اعضای این مؤسسه فرهنگی برگزار شد.

مهدی حجت (رئیس ایکوموس ایران) درخصوص مهم‌ترین مطالبی که در این مجمع عمومی مطرح شد، گفت: از یکسو درباره خط و مشی آینده ایکوموس صحبت و از دیگر سو قرار بر آن شد تا سازمان جدید ایکوموس باتوجه به شعار جدیدی که ایکوموس در نظر گرفته که همانا «بر افروختن آتش عشق نسبت به میراث‌فرهنگی در دل هر ایرانی» است، شکل گیرد. سازمان جدید ایکوموس و گروه‌های آن بر اساس این آرمان شکل خواهد گرفت.

او ادامه داد: متوجه شدیم که بزرگترین مشکلی که درخصوص توجه و حفظ میراث‌فرهنگی با آن روبه‌رو هستیم آن است که مردم از آنچه که دارند آگاهی ندارند و ارزش آن را نمی‌دانند. این امر در همه بخش‌ها از قانون و بودجه گرفته تا قضاوت و… دیده می‌شود چراکه مردم نمی‌دانند میراث‌فرهنگی چیست و در این خصوص آگاهی لازم در اختیار آن‌ها قرار نگرفته. اگر این مهم در میان مردم نهادینه شود، هریک از افراد جامعه تبدیل به پاسدار و حافظ میراث‌فرهنگی می‌شود. بر این اساس کارگروه‌های متعددی در ایکوموس شکل خواهد گرفت و اعضای ایکوموس با عضویت در این کارگروه‌ها فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. در این میان حدود ۱۵ تا ۲۰ موضوع انتخاب شده است و اعضای ایکوموس که حدود ۵۰۰ نفر هستند با عضویت در کارگروه‌های ویژه این موضوعات، ایده‌ها و فعالیت‌های خود را آغاز خواهند کرد. این کارگروه‌ها در بخش‌ها و موضوعات مختلف از کودک و امور حقوقی گرفته تا بخش‌های سمعی و بصری و… رادر بر می‌گیرد.

او در پاسخ به این سئوال که بعد از برگزاری مجمع عمومی ایکوموس در فضای مجازی شاهد انتشار تصاویری بودیم که عنوان می‌کرد «خانه قوام‌الدوله؛ دفتر ایکوموس یا آتلیه عکس عروس» و عکس‌های متعددی از عکاسی عروس و داماد یا مدلینگ در زوایای مختلف خانه قوام‌الدوله منتشر شده‌است، گفت: در حدود یک تا دو سال پیش، شخصی عکسی را منتشر کرد که بی‌ربط و جعلی بود. آن زمان مطرح شده بود که من به عنوان بنیان‌گذار سازمان میراث‌فرهنگی در خانه قوام عکس‌های عروسی گرفته‌ام و از این دست صحبت‌ها مطرح شده بود. انتشار این مطالب در راستای مخالفت‌هایی بود که با جریان ایکوموس شکل گرفته بود. عموما در جامعه ما، هر جریانی، یک سری جریانات مخالف نیز دارد البته معقتد هستم، این افراد به دنبال سود خود هستند و به طور مثال قصد دارند تور برگزار کنند و مشتری داشته باشند و از آنجا که ایکوموس در این راستا و در این جهت حرکت نمی‌کند، با آن مخالفت می‌کنند. این رفتارها برای ما مهم نیستند و ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

حجت همچنین تاکید کرد: این همه خانه تاریخی در سطح کشور در حال تخریب است آنوقت حساسیت بر سر آن است که آیا در خانه‌ای که در اختیار ایکوموس است، کسی عروسی گرفته یا نه؟ من می‌گویم که چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و به اندازه کافی بر این مجموعه تسلط داریم که چنین اتفاقی نیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز