خبرگزاری کار ایران

پیشنهادهایی برای علاقمندان هنرهای تجسمی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۱۸۶

پس از پایان گرفتن پاندمی کرونا، هنرمندان عرصه‌های مختلف تجسمی، برای برگزاری نمایشگاه تمایل بسیاری از خود نشان داده‌اند. بر همین اساس بهار امسال را می‌توان فصل پرکاری برای گالری‌ها و هنرمندان قلمداد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندماهی است بیماری کرونا فروکش کرده و سینماها و تئاترها و کنسرت‌ها طبق روال عادی فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند. هنرهای متعدد تجسمی نیز در همین راستا فعالیت‌های خود را از سر گرفته است و بر همین اساس گالری‌های متعدد و نگارخانه‌های تهران و دیگر شهرها میزبان آثار هنرمندان رشته‌های مختلف در قالب نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی هستند. هرچند باید گفت که برخی گالری‌ها در دوران پاندمی کرونا هم فعالیت‌های خود را به طور کامل تعطیل نکردند و به برگزاری رویدادهای مجازی پرداختند که البته چندان مورد توجه قرار نگرفت با این حال به طور موازی با فعالیت‌های حضوری برگزاری نمایشگاه‌های مجازی و آنلاین را در دستور کار قرار دادند. 

 گالری‌ها و نگارخانه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نمایشگاه‌مایی را میزبانی کرده‌اند و این رویه در آخرین ماه بهار هم ادامه دارد.

گزارش پیش رو برنامه تعدادی از گالری‌های تهران را توضیح داده است؛ تا به این ترتیب مخاطبان و دوست‌داران هنرهای تجسمی، ایام  هفته را به بازدید از آثار هنری رشته‌های مختلف بپرازند؛ با یادآوری اینکه گالری های مختلف برحسب برنامه ریزی هایی که دارند در برخی روزها که منحصر به جمعه نیست، تعطیلند. البته برخی نیز  در تمام ایام هفته حتی جمعه ها پذیرای مخاطبان هستند.

گالری «اعتماد»

نمایشگاه انفرادی آثار فرشید مثقالی تا یکشنبه ۲۲ خرداد در گالری اعتماد به جز روزهای دوشنبه برقرار است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار این هنرمند دیدن کنند. 

گالری اعتماد در تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ واقع شده است. 

گالری «سیحون»

نمایشگاه انفرادی آثار حجمی «از مجموعه تبر» مربوط به آثار احسان گرمسیری تا روز چهارشنبه ۱۱ خردادماه درگالری سیحون پیش روی مخاطبان قرار دارد.

روزهای تعطیلی گالری سیحون یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه است و علاقمندان می‌توانند طی روزهای جمعه،‌ شنبه،‌ دوشنبه و چهارشنبه هفته از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۹:۰۰ برای بازدید به گالزی سیحون بروند. 

گالری سیحون در تهران، خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱ واقع شده است. 

گالری «شیرین»

نمایشگاه انفرادی نقاشی لیلا اسلامی با عنوان «بوهیمیا» تا سه‌شنبه ۱۷ خردادماه در گالری شیرین برگزار می‌شود. این گالری همه روزه به جز دوشنبه‌ها برقرار است و از ساعت شانزده تا بیست میزبان مخاطبان خواهد بود.

گفتنی است گالری بوهیمیا تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ واقع شده است. 

گالری «ثالث»

نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های سعید امکانی با عنوان «چکمه‌های زمستان در حوالی فروردین» تا روز سه‌شنبه دهم خردادماه در گالری ثالث برپاست و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۲:۰۰ برای بازید به آن مراجعه کنند.

گفتنی است نمایشگاه مذکور در گالری ثالث»طی همه روزهای هفته دایر است. گالری ثالث در تهران، کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره۱۴۸ واقع شده است. 

گالری «محسن» (منفی یک) 

گالری محسن (منفی یک) تا روز جعمه سیزدهم خردادماه، میزبان نقاشی‌های امیرحسین زنجانی است و علاقمندان می‌تواند همه روزه جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به گالری مربوطه مراجعه کنند. 

گفتنی است، گالری محسن در تهران، ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ واقع شده است. 

نگارخانه «نگر»

نمایشگاه انفرادی نقاشی «زیر پوست» شامل آثاری از سمیه بیات تا روزسه‌شنبه دهم خردادماه دایر است و علاقمندان می‌توانند جز روزهای شنبه از ساعت ۱۳:۰۰ تا ۲۱:۰۰ از آثار نمایش داده شده این رویداد، دیدن کنند. 

نگارخانه نگر در تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، ، طبقه اول واقع شده است. 

گالری «گلستان»

نمایشگاه انفرادی «ماریونت» با موضوع نقاشی‌های بارانه رییسی تا روز چهارشنبه یازدهم خردادماه در گالری گلستان برپاست. علاقمندان می‌توانند به جز روزهای پنج‌شنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به گالری گلستان رفته و از  آثار بارانه رییسی دیدن کنند. 

لازم به ذکر است، گالری گلستان در تهران، خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ واقع شده است. 

گالری «دنا»

نمایشگاه انفرادی عکس‌های مریم زندی با عنوان «یک روایت» تا روز جمعه بیستم خردادماه در گالری دنا پیش روی مخاطبان قرار دارد و مخاطبان می‌توانند جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰  آثار زندی دیدن کنند. 

 گالری دنا در تهران، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴ واقع شده است. 

گالری «نگاه»

نمایشگاه گروهی نقاشی «ایکس لارج» مجموعه آثاری از نقاشان، تا هجدهم خردادماه در گالری نگاه پیش روی مخاطبان است. روزهای تعطیلی این گالری دوشنبه‌هاست و علاقمندان می‌توانند از ساعت۱۲:۰۰ تا ۱۹:۰۰ از آثار مربوطه دیدن کنند. 

آدرس گالری نگاه؛ تهران، خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴

گالری «اِو»

گالری اِو میزبان نمایشگاه «گسیختگی» شامل نقاشی‌های فربد شمس‌یوسفی است و تا جمعه سیزدهم خردادماه برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای بازید به جز شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار فربد شمس یوسفی بازدید کنند. 

گفتنی است، گالری اِو در خیابان کریم خان زند. خیابان خردمند شمالی. کوچه اعرابی ۳. پلاک ۵. طبقه همکف و اول واقع شده است. 

نگارخانه «آریا» 

نگارخانه آریا تا روز سه‌شنبه دهم خردادماه میزبان نقاشی‌های شیوا نوران است. این نگارخانه در تمام روزهای هفته دایر است و مخاطبان می‌توانند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار نوران دیدن کنند. 

نگارخانه آریا در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ واقع شده است. 

گالری «آب» 

گالری آب تا روز دوشنبه سی‌ام خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی عکس است که «عکسی که زندگی است» نام دارد. علاقمندان می‌توانند به جز شنبه‌ها برای دیدن آثار به گالری آب بروند. 

گالری آب در تهران، دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ واقع شده است. 

گالری «نواحی» 

گالری نواحی تا روز دوشنبه شانزدهم خردادماه میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های احمد مرشدلو است. این نمایشگاه در تمام روزهای هفته دایر است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ از آثار مرشدلو بازدید کنند. 

گالری نواحی در تهران، خیابان فرشته، خیابان مریم شرقی، پلاک ۵۹ واقع شده است. 

گالری «نیان» 

نمایشگاه انفرادی مهدیه سهرابی تا روز دوشنبه در گالری نیان برپاست و علاقمندان می‌توانند به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۹:۰۰ از آثار این هنرمند دیدن کنند. 

آدرس گالری نیان: تهران، میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان تور، خیابان وفایی ورمرزآبادی، بن بست ابهری، پلاک ۵

گالری «ایرانشهر»

گالری ایرانشهر تا روز جمعه سیزدهم خردادماه میزبان نقاشی‌های نصرالله مسلمیان است و علاقمندان می‌توانند به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به دیدن آثار مسلمیان بروند. 

آدرس گالری ایرانشهر؛ تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک ۱/۶۹ واقع شده است. 

نگارخانه «هور»

آثار نقاشی فرح ابولقاسم تا روز جمعه سیزدهم خردادماه در نگارخانه هور پیش روی مخاطبان قرار دارد و علاقمندان می‌توانند جز شنبه‌ها از ساعت۱۵:۰۰ تا ۲۰:۰۰ به دیدن آثار بروند. 

نگارخانه هور در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ واقع شده است. 

نگارخانه «هوم»

نگارخانه هوم میزبان نمایشگاه گروهی با عنوان «رتا» است که تا روز یکشنبه هشتم خردادماه برقرار است و علاقمندان می‌توانند به جز جمعه‌ها ا ز ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آن دیدن کنند. 

آدرس نگارخانه هوم به این قرار است؛ تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره۲، طبقه اول

نگارخانه «لاله»

نگارخانه لاله تا روز سه‌شنبه دهم خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی «ماه دوم» است. روز تعطیلی گالری  لاله جمعه‌‌هاست و مخاطبان می‌توانند از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ از آثار هنرمندان شرکت‌کننده در این رویداد، بازدید کنند. 

نگارخانه لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی واقع شده است. 

گالری «عصر«

نمایشگاه انفرادی نقاشی «ذهن انسان» با گردآوری حمیدرضا کرمی تا روز جمعه سیزدهم خردادماه برپاست. مخاطبان و دوست‌داران نقاشی می‌توانند به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار  مذکور دیدن کنند. 

گالری عصر در تهران، میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ واقع شده است.

گالری «لیام»

نمایشگاه انفرادی نقاشی، عکس انفرادی «واریته» شامل آثار انتزاعی محمد موسوی‌حق و طناز خاکشور تا روز جمعه سیزدهم خردادماه در گالری لیام برپاست و علاقمندان می‌توانند به جز پنجشنبه‌ها از ساعت۱۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ از آثار مذکور دیدن کنند. 

گالری لیام در تهران، خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز