خبرگزاری کار ایران

همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۷۹۳

نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی (برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر) به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی (برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر) با محورهای؛ تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن (مواردی چون موسیقی ملی، سازهای ملی، ارکستر ملی، زمینه‌های شکل‌گیری ارکستر ملی)، ساختار ارکستر کلی، بافت، سازبندی و رپرتوار، جایگاه موسیقی باکلام در رپرتوار ارکستر ملی، ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده (عملکرد ارکستر ملی، کارکردها، وظایف و نیز پیشنهاد طرح‌هایی برای آینده آن)، سوم و چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۴ در تالار رودکی برگزار می‌شود. 

این همایش در ۳ پنل به شرح زیر در تالار رودکی برگزار می‌شود. پنل اول سه‌شنبه سوم خرداد ماه ساعت ۱۴ با سخنرانی هومان اسعدی، فرشاد توکلی، آروین صداقت‌کیش و محمدرضا فیاض برگزار می‌شود و در این پنل درباره تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن گفت‌وگو خواهدشد. 

پنل دوم نیز روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۱۴ با موضوع گفت‌وگو درباره‌ی سازبندی و کارگان (رپرتوار) ارکستر ملی با سخنرانی محمدرضا تفضلی، کیاوش صاحب‌نسق، حسین علیزاده و کورش متین تشکیل خواهدشد. 

سومین پنل نیز روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. پنل سوم همایش، به موضوع ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده اختصاص دارد و سخنران‌های آن مانی جعفرزاده، فردین خلعتبری، علی‌اکبر قربانی و کارن کیهانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز