خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی انجمن سینمای جوان مطرح کرد؛

مهم‌ترین ویژگی تلفیق سینما و ورزش، پرورش قهرمان است/ تشریح اولویت‌های تولیدی در انجمن سینمای جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۷۸

معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران تاکید کرد که اساسا فیلم‌های ورزشی با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میکائیل دیانی، معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران و کارگردان مستند «بچه‌های زمین خاکی» که پخش جشنواره‌ای خود را پشت سر می‌گذارد و در ژانر اجتماعی و ورزشی به تولید رسیده است، درباره ساخت این مستند گفت: «بچه‌های زمین خاکی» ترکیبی از یک فیلم ورزشی و اجتماعی‌ست؛ درواقع این مستند درباره فضای آسیب‌های اجتماعی که برای کودکان و نوجوانان به‌خصوص کودکان کار است و ورزش در این مستند فرصتی برای امیدواری و راه نجات آن‌ها از موقعیت نابسامانی که در آن قرار دارند، است. 

او درباره ویژگی‌های یک فیلم ورزشی بیان کرد: فضای مستند «بچه‌های زمین خاکی» و به‌طور کلی فیلم ورزشی ۲ ویژگی منحصر به فرد دارد؛ ما در اینگونه فیلم‌ها با گروه- قهرمان مواجه هستیم که جذابیت روایی اثر را بالا می‌برد، همچنین فیلم ورزشی مخاطب را در فرایندی همراه می‌کند یعنی آن‌ها در سختی‌ها، تلاش‌ها، کوشش‌ها، شکست‌ها و موفقیت‌های یک ورزشکار یا گروه ورزشی سهیم می‌شوند و هم‌ذات‌پنداری بیشتری در اثر شکل می‌گیرد. 

کارگردان مستند «بیجه» ادامه داد: ویژگی‌های یک فیلم ورزشی برای سازنده اثر به مراتب بیشتر است چراکه مدت زمانی را با سوژه خود همراه می‌شود، به زمین ورزشی آن‌ها می‌رود، دوربین با بازی آن‌ها جلو می‌رود. به‌نظر من این فرایند برای مستندساز جذاب‌تر از مخاطب خواهد بود. 

این فیلمساز درباره امیدبخشی ورزش در فیلم «بچه‌های زمین خاکی» خاطرنشان کرد: سوژه این مستند که کودکان کار در کوره‌های آجرپزی هستند، در موقعیت کاملا نابه‌سامان قرار دارند و اساسا در سنی که باید از زندگی لذت ببرند و تفریح کنند، درگیر مشکلات زندگی شده‌اند و فوتبال برای آن‌ها فرصتی‌ست تا از موقعیت فعلی خود خارج شوند. لازم به ذکر است که پس از نمایش «بچه‌های زمین خاکی» سه نفر از سوژه‌های مستند با تیم‌های حرفه‌ای قرارداد بستند و از موقعیت فعلی خارج شدند پس طبیعتا ورزش برای آن‌ها نقطه امید و نجات بوده است. 

دیانی درباره تلفیق ورزش و سینما تاکید کرد: مهم‌ترین ویژگی تلفیق سینما و ورزش پرورش قهرمان است؛ ما در سینما که قرار است برای جامعه ما پیامی داشته باشد نیازمند قهرمان هستیم، ورزش می‌تواند این قهرمانان را برای سینما پرورش دهد و قصه‌آفرینی کند. به‌قول یکی از استادانم، واقعیت منبع لایزال درام است یعنی ما تا وقتی که برای ساخت فیلم به واقعیت‌ها و اتفاقات واقعی رجوع کنیم، درام‌های جذابی می‌توانیم بسازیم که یکی از مهم‌ترین منابع واقعی ورزش است. 

او درباره استقبال مخاطبان از فیلم‌های ورزشی تصریح کرد: «بچه‌های زمین خاکی» درحال حاضر در مرحله پخش جشنواره‌ای‌ست و در جشنواره «سینماحقیقت» با استقبال زیادی مواجه شد. اساسا فیلم‌های ورزشی با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند. 

معاون ارتباطات و بازرگانی انجمن سینمای جوانان ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره حمایت این انجمن از فیلم‌های ورزشی اعلام کرد: انجمن سینمای جوانان ایران از فیلم ورزشی همچون دیگر آثار حمایت می‌کند. ما اولویت‌های تولیدی‌ای داریم که بخشی از آن توجه به قهرمانان ملی، مناسبات ملی و مناسباتی که موجب اقتدار و امید در جامعه می‌شود، است و هر اثری که در این حوزه به فرایند تولیدی انجمن برسد، جزو اولویت‌های آن برای کمک به تولید اثر قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز