خبرگزاری کار ایران

تقویت روابط بین موزه‌ای ایران و تاجیکستان توسط کمیته گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۰۱

هیئتی از کمیته گردشگری تاجیکستان به ریاست حبیب‌الله امیربیک‌زاده معاون اول رئیس کمیته رشد گردشگری با جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش ایلنا، هیئتی از کمیته گردشگری تاجیکستان به ریاست حبیب‌الله امیربیک‌زاده معاون اول رئیس کمیته رشد گردشگری با جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار کامران اسرال داویتوو از بخش بین‌الملل کمیته رشد گردشگری حضور داشت.

جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) در این دیدار درباره روابط بین موزه ملی ایران و موزه ملی تاجیکستان و برگزاری نمایشگاه‌های دو طرفه با هیئت تاجیکستانی گفت‌وگو کرد.  

او با تاکید بر اشتراکات زیاد فرهنگی که میان دو ملت تاجیکستان و ایران وجود دارد، تصریح کرد: «برگزاری نمایشگاه‌های دو طرفه می‌تواند باعث نزدیکی بیشتر این دو کشور برادر و هم‌زبان شود.»  

حبیب‌الله امیربیک‌زاده (معاون اول رئیس کمیته رشد گردشگری) با تاکید بر اهمیت گسترش روابط و علایق مشترک میان دو کشور، اظهار امیدواری کرد که کمیته گردشگری دولت تاجیکستان بتواند روابط بین موزه‌ای ایران و تاجیکستان را تقویت کند.  

پس از این جلسه هیئت تاجیکستانی با همراهی رئیس‌کل موزه ملی ایران از موزه ایران باستان و از گالری‌های پیش از تاریخ و دوران تاریخی موزه ملی ایران دیدن کردند.  

در پایان این بازدید رئیس کل موزه ملی ایران، مجموعه‌ای از انتشارات موزه ملی را به رسم یادبود به معاون اول رئیس کمیته رشد گردشگری تاجیکستان و همراهان او اهدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز