خبرگزاری کار ایران

غلامرضا ظریفیان در رونمایی «رفاه اجتماعی و سیاست‌گذاری میان‌دارانه»:

امر اجتماعی تحت تاثیر سیاست‌زدگی قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۰۶

مراسم رونمایی از کتاب «رفاه اجتماعی و سیاست‌گذاری میان‌دارانه» نوشته روزبه کردونی با حضور غلامرضا ظریفیان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی از کتاب «رفاه اجتماعی و سیاست‌گذاری میان‌دارانه» نوشته روزبه کردونی که انتشارات نگاه معاصر آن را منتشر کرده، با حضور غلامرضا ظریفیان برگزار شد.

غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه عمدتاً مسئله «امر اجتماعی» تحت تأثیر سیاست و در برخی عرصه‌ها تحت تأثیر سیاست زدگی قرار گرفته است، گفت: هنوز و به هردلیلی امر اجتماعی را در بسیاری از سیاست‌گذاری‌های خودمان نپذیرفته‌ایم و آنجا که به امر اجتماعی اهتمام کرده‌ایم نیز گویی اجبار ما را به این سمت برده است.

وی افزود: هرچه قدر بتوانیم ادبیات امر اجتماعی را در جامعه خودمان فربه کرده و آن را جا بیندازیم رو به جلو حرکت کرده‌ایم. طی سالیان گذشته پس از انقلاب، امر اجتماعی را در برنامه‌های کلان، کم اثر و در حاشیه می‌بینیم.

ظریفیان در ادامه بر ضرورت مفهوم‌سازی و فهم مسئله اجتماعی تاکید کرد و گفت: در هر عرصه‌ای که امروز ورود کنیم می‌توانیم فهرست بلندبالایی از مشکلات را ارائه دهیم؛ اما آنچه مغفول مانده این است که این مشکلات ما را کمتر به سمت طرح مسئله برده است. به نظر می‌رسد در عرصه مفهوم‌سازی، فهم مسئله و بعد اجماع نسبی روی آن در عرصه‌های مختلف بخصوص در حوزه اجتماعی با مشکل روبرو هستیم. مسئله‌های ما روشن نیستند و اگر هم در برخی موارد توانسته‌ایم مسئله‌هایی را مطرح کنیم، نتوانسته‌ایم به اجماع نسبی در آن برسیم. سیاست‌گذاری میان‌دارانه می‌تواند کمک کند که مشکلات‌مان را در دستگاه مفهومی برده و بعد به مسائل روشن تبدیل و سپس اولویت‌بندی کنیم تا به سمت راهبردها برویم.

وی افزود: کتاب رفاه اجتماعی و سیاست گذاری میان‌دارانه که تلفیق تجارب اجرایی و پژوهشی و تجربه زیستی نگارنده کتاب است، ورودی مناسب و تحلیلی به مسائل رفاهی و ارائه راهکار برای مواجه با آنان دارد اما نکته مهمی که نباید از آن غفلت شود توجه به تعریف و تشخیص مسائل در حوزه رفاه و تامین اجتماعی است.

لازم بذکر است کتاب «رفاه اجتماعی و سیاست‌گذاری میان‌دارانه» به قلم روزبه کردونی توسط انتشارات نگاه معاصر منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز