خبرگزاری کار ایران

محمد حمیدی مقدم بیان کرد؛

به دنبال کشف استعداد در استان‌ها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۲۷

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در نشست مشترک فیلمساران استان آذربایجان شرقی و اردبیل، کشف استعدادهای استانی را یکی از مهمترین اولویت‌های مرکز دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، نشست مشترک فیلمسازان استان آذربایجان شرقی و اردبیل به همت خانه مستند تبریز و اداره کل استان یکشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تبریز برگزار شد. در جلسه نمایش فیلم این رویداد دو روزه، محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز، دکتر سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، دکتر عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، سید مجید رحیمی مدیر تحقیقات و پژوهش مرکز، سعادتعلی سعیدپور مدیر خانه مستند تبریز و غلامرضا صیامی‌زاده رئیس هیات مدیره خانه مستند اردبیل و جمعی از مستندسازان دو استان حضور داشتند. 

محمد حمیدی مقدم گفت: نگاه ما به گسترش مستندسازی، عدالت نمایشی و حمایت از استعدادهای استان‌ها کمی نیست. فقط به دنبال ارائه آمار و ارقام نیستیم اگرچه که در زمینه تولید و مشارکت با مستندسازان استانی، آمار خوبی داریم. برای ما کشف استعداد و ایجاد بستر برای مستندسازان استانی برای فعالیت و ورود به سینمای حرفه‌ای دغدغه و اصل است. 

وی ادامه داد: اغلب مستندسازان برتر ایران که آثارشان در جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده می‌شود از استان‌های دیگر هستند و در تهران اقامت دارند. برای ما مهم است که مستندسازان در هر اقلیم و فرهنگی که زندگی می‌کنند، آن اصالت را به سینمای مستند بیاورند. این گونه است که فضای سینمای مستند ایران، متنوع و رنگارنگ می‌شود و از نظر مضمون و محتوا غنا می‌گیرد. 

مدیر عامل مرکز گسترش افزود: برای معرفی خودمان به جهان، نیازمند کارهای پژوهشی و تحقیقی گسترده در سینمای مستند هستیم، سینمای مستند بیش از مباحث شعاری و تکراری نیازمند آثاری است مرتبط با باورها، اعتقادات و فرهنگ و شرایط زیست بوم مستندسازان. آقای دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها بر مسئله عدالت نمایشی و تمرکززدایی از پایتخت اشاره داشته‌اند، دغدغه ما هم این موضوع است. همچنین با عنایت و توجه آقای دکتر خزاعی رئیس محترم سازمان سینمایی، حل مسئله کمبود بودجه در سینمای مستند و انیمیشن، در حال پیگیری است. ایشان به دنبال رونق تولید و عرضه در این زمینه است. 

حمیدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش گفت: برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و تعامل و همگرایی استان‌های همجوار اتفاق خوبی است که باید به دنبال تکرار آن باشیم. در همین نشست‌ها و جلسات مشترک ایده‌ها متولد و آثار درخشان خلق می‌شوند. مستندسازان استانی باید نگاه مطالبه‌گر داشته باشند و مسائل استانشان را مطرح کنند. 

مدیر عامل مرکز گسترش در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در آیین نامه‌های جذب اثر در سال ۱۴۰۱ که به تازگی منتشر شده و در دسترس قرار گرفته، فهرست اولویت‌ها و موضوع‌هایی که در مرکز به آن‌ها خواهیم پرداخت مطرح شده و با توجه به استقبال چند روز اخیر، امیدوارم امسال آثار متنوعی در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت، خانواده، و مسائل اجتماعی داشته باشیم. 

وی ادامه داد: ما نیاز نداریم همه جشنواره‌ها در تهران متمرکز باشد، برگزاری رویدادهای تخصصی، جشنواره‌ها، نشست‌ها و مراسمی از این دست به ما تصویری کاملتر از بضاعت سینمای مستند و دغدغه‌های مستندسازان ارائه می‌دهد. حتی مهمانان بین‌المللی هم باید با جاذبه‌های همه ایران آشنا شوند و تصویرشان از این سرزمین و زیبایی‌ها و غنای فرهنگی‌اش محدود به چند شهر نباشد. 

محمد حمیدی مقدم از ابتکار خانه مستند تبریز و اداره کل ارشاد اسلامی استان برای برگزاری این نشست قدردانی کرد. امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه نشست صمیمی مدیرعامل مرکز و مسئولان استانی با مستندسازان برگزار و مسائل مستندسازان مطرح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز