خبرگزاری کار ایران

«اول‌شخص مفرد» بیداری از خواب و رؤیاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۹۹۱

کتاب «اول‌شخص مفرد» مجموعه‌ای از داستان‌ها و تصاویر گریزان، آدم‌هایی از گذشته است که موقعیتی رازگون دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «اول‌شخص مفرد» نوشته هاروکی موراکامی با ترجمه مهدی غبرایی به همت نشر افق با قیمت ۶۵.۰۰۰تومان به چاپ دوم رسید.

بعضی از مردم تصور می‌کنند رویاها معنایی دارند و نشانه و نمادند. در بعضی از فرهنگ‌ها رویاها دانش مهمی از جهان به دست می‌دهند که از راه دیگری میسر نیست- دانشی درباره آینده. عده‌ای نیز فکر می‌کنند رویاها فقط رمزگشایی از تاثیرات ناخودآگاه و امیال‌اند- ذهن روز را پردازش می‌کند. موراکامی که شیفته رویاهاست. جزو دسته اخیر است. رویاها انگار در نظر او بیشتر متعلق به عالم احساس‌اند، نه معنا.

داستان‌های این کتاب توسط راوی میان‌سالی تعریف می‌شود که اتفاقاتی که در دوران جوانی برایش افتاده را حکایت می‌کند.

در پشت جلد کتاب آمده است:

گمان نمی‌کردم پیرمرد خل‌وچل باشد. به‌نظرم قصد سربه‌سر گذاشتنم را هم نداشت. می‌خواست پیام مهمی به من بدهد. به‌دلیل نامعلومی همین قدرش برایم روشن بود. پس باز سعی کردم بفهمم. اما ذهنم هی دور می‌زد و راه به جایی نمی‌برد. چطور دایره‌ای با چندین (یا شاید تعداد بی‌شماری) مرکز هنوز دایره است؟ آیا این یک استعاره‌ی پیشرفته‌ی فلسفی بود؟ دست کشیدم و چشم باز کردم. به سرنخ‌های بیشتری نیاز داشتم.

خواندن داستان‌کوتاه هاروکی موراکامی مثل بیداری از خواب و رؤیاست. در این داستان‌ها تصاویر گریزان، آدم‌هایی از گذشته، موقعیتی رازگون وجود دارد – یکی چیز عجیبی گفته، یا اتفاقی خیالگون افتاده. قدم به دنیای او می‌گذاری و غیرواقعی را واقعی می‌پنداری و می‌پذیری تا بیدار شوی و از خودت بپرسی این‌ها درباره‌ی چی بود؟ خاطراتِ خواب فوراً تبخیر می‌شوند و تو را در حالت سردرگمی می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز