خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت «بوتیک تئاتر ایران»

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۵۰

«بوتیک تئاتر ایران» در دل بنای بیمارستان امید با نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی» به نویسندگی و کارگردانی رضا سعیدی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، بیمارستان امید در تاریخ ۱۳۲۰با نام اولیه بیمارستان پارس در بدو تأسیس فعالیت خود را در بخش‌ زنان و زایمان شروع کرد و به مرور زمان ساختمان بیمارستان به علت قدمت بالا از گردونه خارج شد و در سال ۱۴۰۱ تبدیل به سالنی جهت اجرای نمایش‌های ویژه با عنوان«بوتیک تئاتر ایران» می‌شود.

بوتیک تئاتر ایران با فضای ویژه خود، پذیرای دیگرگونه‌های تئاتری خواهد بود. این مجموعه از هرگونه ایده‌ی جدید همچون ایده‌های مبتنی بر  استفاده از فضای ویژه ساختمان، فاقد مکان ثابت اجرا یا گردشی، ایده‌های مبتنی بر بدن و حرکت، ایده‌های مبتنی بر استفاده از فناوری‌های نوین، ایده‌های چندرسانه‌ای، ایده‌های مرتبط با ارائه آثار از طریق ظرفیت‌های فضای مجازی و ایده‌های حوزه‌ی تئاتر کاربردی به مفهوم گسترده‌ی کلمه، استقبال می‌کند.

«بوتیک تئاتر ایران» به عنوان جدیدترین فضای نمایشی پردیس تئاتر شهرزاد؛ اجرا در فضاهای نامتعارف را بخشی از ذات تئاتر می‌داند ودر تلاش است که در ساختمانی که سال‌هاست کاربری‌اش را از دست داده؛ افق‌های جدیدی به روی تئاتر گشوده و اجراهای بدیع و ابتکاری از هنرمندان تئاتر کشور در این مکان اجرا شود.

در توضیح این مجموعه آمده است:

اینجا «بوتیک تئاترِ ایران» است

اینجا یک سالن غیرِ متعارف ویژه دیگرگونه‌های تئاتری است.

هر چه‌ قدر تلاش کردیم که خاطراتش را پاک کنیم، نشد.

وسایلش را حذف کردیم، درها را برداشتیم، برایش اسم گذاشتیم ولی باز نشد.

این ساختمان درست مثل قهرمان نمایش، نا‌تمام است.

اینجا می‌توانید رویا ببافید!

به دیوارهایش خیره شوید

و هر گوشه‌ای برایتان تئاتری شکل بگیرد.

هر جا که خواستید می‌توانید تکیه دهید یا بنشینید ولی حتما جایتان به راحتی صندلی‌های سالن تئاتر نیست.

بعضی اوقات باید جایتان را تغییر دهید و با تئاتر از طبقه‌ای به طبقه‌ای دیگر بروید.

شما در این فضا بخشی از نمایش می‌شوید.

《به بوتیک تئاتر ایران خوش اومدین》

علاقمندان جهت اطلاع از برنامه‌های بوتیک تئاتر ایران؛ می‌توانند به سایت پردیس تئاتر شهرزاد و یا کانال این مجموعه در سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز