خبرگزاری کار ایران

حامد رحیمی‌نصر:

مدیوم تصویر نسبت به تئاتر، ابزار بهتری برای گفتمان نکوهش جنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۴۵۵

حامد رحیمی نصر می‌گوید: سال‌ها در تئاتر سعی داشتم که آثاری در نکوهش جنگ و تبعات منفی آن تولید کنم اما پژوهش‌ها و آمارها بیانگر این مهم بود که مدیوم تصویر متحرک ابزار بهتری برای این گفتمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم سینمایی «سرفه» به نویسندگی و کارگردانی "حامدرحیمی نصر" این روزها آخرین مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد تا برای نمایش و رقابت در جشنوارهای‌ بین‌المللی آماده شود. 

حامد رحیمی نصر درباره روند تولید این پروژه گفت: سال‌ها در تئاتر سعی داشتم که آثاری در نکوهش جنگ و تبعات منفی آن تولید کنم اما پژوهش‌ها و آمارها بیانگر این مهم بود که مدیوم تصویر متحرک ابزار بهتری برای این گفتمان است. پس طرح یک تریلوژی (سه‌گانه) سینمایی با تِم ضدجنگ را دو سال پیش نوشتم که همه‌گیری کرونا مهم‌ترین دلیل عقب افتادن تولید آن بود.

وی در ادامه گفت: با بالاگرفتن آتش جنگ میان اکراین و روسیه در واپسین روزهای قرن گذشته و در سکوت خبری، تولید نخستین قسمت این سه‌گانه را با عنوان "سرفه" کلید زدم و اکنون آخرین مراحل فنی(تدوین و صداگذاری) را سپری می‌کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره موضوع این اثر گفت: "سرفه" موقعیتی چالش‌برانگیز از بازماندگان جنگ را به تصویر می‌کشد، و سعی دارد آسیب‌ها و پیامدهای منفی جنگ را به بیانی فرا مرزی نکوهش کند.

حامد رحیمی‌نصر فیلمنامه سرفه را با برداشتی آزاد از نمایشنامه "در حال پوست‌کندن پیاز" نوشته "آرمان طیران"، به رشته تحریر درآورده است.

حسن اسدی و علیرضا حق‌شناس بازیگران اصلی فیلم سرفه هستند.

"رضا ریوندی" به عنوان مدیر فیلمبرداری، "سرفه" را به تصویر  کشیده و "محمدمهدی سلمانی" نیز مدیرصدابرداری این فیلم است.

این اثر توسط "احسان توسلی زاده" تدوین و طراحی و ترکیب صدای  آن نیز برعهده محمود موسوی‌ نژاد است.

همچنین "فاطمه امینه" طراح گریم و سحر حسین خواه طراح صحنه  و طراح لباس این فیلم برعهده مهرناز عباسی می‌باشد. 

از دیگر عوامل این فیلم؛ فریبا زیباپور دستیار کارگردان، نابغه برآورده منشی صحنه و سهیل قسیمی، فریبا زیباپور دیگر بازیگران، محمد عباسی، عکاس، مهدی رایگانی طراح پوستر و محمد دانشور، مشاور رسانه‌ای این اثر محسوب می‌شوند. 

گفتنی است این فیلم پس از طی مراحل فنی و پست‌پروداکشن برای حضور جهانی استارت می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز