خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای صنفی نمایش مطرح کرد؛

درخواست شورای صنفی نمایش برای حل مشکل فیلم داریوش مهرجویی/ «لامینور» پروانه نمایش سفید دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۲۰

مرتضی شایسته درباره حواشی فیلم «لامینور» گفت: از آقای ایل‌بیگی در معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درخواست کردم که پروانه این فیلم که قبلا صادر شده است، مورد تایید قرار گیرد تا بزودی اکران شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی شایسته (سخنگوی شورای صنفی نمایش) درباره تصمیم این شورا مبنی بر اکران فیلم‌های نوروزی گفت: بر اساس نظام نامه شورای صنفی این شورا از نماینده تهیه‌کنندگان، پخش کنندگان و سینمادارن و کارگردانان تشکیل شده که با همفکری هم تصمیم می‌گیرند کدام فیلم‌ها در کدام سینماها نمایش داده شود. درباره این موضوع که چه فیلمی در کجا و چه تاریخی نمایش داده شود فقط شورای صنفی نمایش تصمیم می‌گیرد و این در اختیار هیچ نهاد و سازمان دیگری نیست. 

وی ادامه داد: دولت و حاکمیت به عنوان ناظر و نظارت کننده بر این روند حق دارد که کار نظارت کند و ما هم در شورای صنفی نمایش همیشه از سازمان سینمایی نماینده‌ای را در این زمینه داشته ایم. مجوز نمایش بنا بر قانون در اختیار ارشاد است که هر فیلمی برای نمایش نیاز به پروانه نمایش عمومی دارد. 

سخنگوی شورای نمایش با بیان اینکه از سازمان سینمایی درخواست کردیم که با نمایش فیلم آقای مهرجویی موافقت کنند، اظهار کرد: من در همین چند روز از آقای ایل بیگی در معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی درخواست کردم که پروانه این فیلم که قبلا صادر شده است مورد تایید قرار گیرد تا این فیلم هرچه زودتر بتواند نمایش داده شود. 

وی همچنین درباره پروانه نمایش فیلم «لامینور» عنوان کرد: این فیلم پروانه نمایش سفید دارد و اتفاقا هیچ اصلاحیه‌ای به آن نخورده است. این موضوع که پروانه نمایش در کدام دولت صادر شده است را اصلا متوجه نمی‌شویم زیرا تمامی این مجوز‌ها تحت حاکمیت جمهوری اسلامی صادر شده اند. شما فرض کنید پاسپورت و ویزایی که در دولت قبل صادر شده باشد با تغییر دولت‌ها مگر باطل می‌شود که پروانه نمایش فیلمی بخواهد باطل شود؟ 

شایسته در پایان تصریح کرد: امیدوارم با همفکری و همکاری دوستان نتیجه این مسائل به نفع سینما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز