خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه‌های متنوع تهران در نوروز/ حضور ۳۰۰ دف نواز در پل طبیعت/ بازگشت اتوبوس‌های تهرانگردی/ برپایی غرفه اقوام ایرانی در برج میلاد/ برنامه‌هایی برای ۲۳۶ سالگی پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۴۰۱

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌هایی که برای نوروز ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، گفت: در آستانه نوروز با حضور ۳۰۰ دف نواز کرد در پل طبیعت همراه خواهیم شد همچنین اقوام ایرانی به برج میلاد می‌آیند و غرفه های خود را برپا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از دو سال است که شیوع کرونا سبب بوجود آمدن و تعریف محدودیت‌های مختلف در حوزه سفر شده است و نوروز نیز از این امر مستثنی نمانده.

در حالی که در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شاهد شکل گیری تورهای تهرانگردی و تعریف تهران به عنوان یکی از مقاصد سفر بودیم به یکباره تمام آنچه برای تهران بافته شده بود، پنبه شد.

مهرشاد کاظمی (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران) با اشاره به آنکه در نوروز ۱۴۰۱ و با ورود به قرن جدید برنامه‌های متنوعی برای تهرانگردی تعریف شده است، گفت: بیشتر مراکز تفریحی، تاریخی و موزه‌ها در نوروز باز است و این مهم شامل تمام بخش‌هایی می‌شود که زیر نظر ارگان‌های مختلف اعم از وزارتخانه میراث و گردشگری تا شهرداری فعال هستند. در این راستا ساعت و زمان بازگشایی و فعالیت موزه‌هایی که زیر نظر شهرداری و فعالیت می‌کنند نیز بر اساس زمانی تعیین و مشخص می‌شود که وزارتخانه میراث و گردشگری اعلام می‌کند و ما در این خصوص تابع این وزارتخانه خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه امسال هدف آن است که تهران به عنوان مقصد گردشگری معرفی شود، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که تهران امسال چه به لحاظ حضور شهروندان تهرانی چه مسافرانی از سایر شهرستان‌ها میزبان تعداد زیادی از گردشگران باشد. از این رو در صدد برنامه ریزی برنامه‌های متنوع و شاد برای نوروز ۱۴۰۱ هستیم. آژانس‌های گردشگری برنامه‌ریزی تورهای گردشگری را طراحی کرده‌اند. ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز تورهای گردشگری را برای اقشار خاص برگزار می‌کند اما اتوبوس‌های گردشگری به خصوص در مناطق ۱۱ و ۱۲ و مناطقی که مراکز گردشگری متنوع و متعددی دارند برقرار خواهد بود و به صورت گردشی و رایگان تورهای تهرانگردی را برگزار می‌کند.

به گفته کاظمی؛ اتوبوس‌های گردشگری تهران گردی به صورت رفت و برگشت با حضور راهنمای گردشگری به صورت رایگان به مخاطبان خدمات ارایه خواهند داد. در واقع آنچه که در اصل اجرا خواهد شد همان برنامه‌هایی است که در نوروز سال ۹۷ و ۹۸ تعریف شده بود و مسیرهای تهرانگردی نیز با کمی تغییر همان مسیرها خواهند بود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری‌های منطقه ۱۱ و ۱۲ به صورت مشترک تورهای تهرانگردی را برگزار خواهند کرد و دیگر گردشگران ناچار نیستند برای بازدید از این مناطق اتوبوس‌های خود را تغییر دهند و می‌توانند به صورت یکپارچه از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی مناطق بازدید کنند. در عین حال کارناوال‌های شادی، عمو نوروز و پیک نوروز نیز برقرار خواهد بود همچنین برخی از آیین‌های سنتی مانند سمنوپزان به صورت نمایشگاهی در سطح شهر و در مناطق مختلف اجرا خواهد شد.

او همچنین از اجرای برنامه ویژه‌ای با همکاری وزارتخانه میراث و گردشگری، یونسکو و استانداری کردستان خبر داد و گفت: این برنامه با حضور ۳۰۰ دف زن در پل طبیعت برگزار خواهد شد. این مراسم قبل از نوروز و در آخرین دوشنبه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. همچنین اقوام ایرانی دوباره به برج میلاد بازمی‌گردند و نمایشگاه اقوام در این مرکز برگزار خواهد شد و غرفه‌هایی از محصولات اقوام در مناطق مختلف تهران برپا خواهد شد.

او در خصوص در نظر گرفتن برنامه‌های ویژه برای ورود به نوسده و قرن جدید نیز گفت: کلیت برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ همان چیزهایی است که مطرح شد البته برنامه‌های استقبال از بهار و نوروز را در قالب ورود به نو سده در نظر گرفته‌ایم. نوروز امسال با اعیاد شعبانیه نیز همراه شده و چندین مناسبت و موضوع‌های خاص دراین نوروز همراه شده‌اند ضمن آنکه ۲۲ اسفند امسال ۲۳۶ سالگرد پایتختی تهران است که برای آن نیز برنامه‌های خاص در نظر گرفته‌ایم. ۱۹ اسفند نیز نوروز رودهاست و پاکسازی رود- دره‌ها را در نظر گرفته‌ایم که با مشارکت مردم و NGO‌ها محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز