خبرگزاری کار ایران

عضو شورای صنفی نمایش مطرح کرد؛

احتمال تغییر در اکران فیلم‌های نووز ۱۴۰۱ وجود دارد/ ۳ فیلم در انتظار پروانه نمایش

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۲۷۲

عضو شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلم‌های نوروز امسال گفت: از ۷ فیلم انتخاب شده ۳ فیلم در انتظار پروانه نمایش هستند و احتمال جایگزینی برای آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرح‌بخش (تهیه‌کننده سینما و عضو شورای صنفی نمایش) درباره اکران فیلم‌های نوروزی و همچنین حضور فیلم «قدغن» در میان این فیلم‌ها گفت: طبق صحبت‌هایی که انجام شد همانند دو سال گذشته از من خواستنند که فیلم «قدغن» که یک فیلم اجتماعی ملتهب است را در این زمان اکران کنم و من هم به دلیل اینکه اعتقاد دارم چرخ سینما باید تحت هر شرایطی بچرخد، پذیرفتم آن را در این زمان اکران کنم. 

وی ادامه داد: اکران نوروز امسال برای برخی فیلم‌ها خوب است اما به دلیل اینکه همزمان با ماه رمضان شده خیلی هم مطلوب نیست زیرا من شخصا می‌توانستم فیلم را در زمان بهتری اکران کنم اما از من خواستند و من هم پذیرفتم. 

وی درباره اینکه گفته می‌شود حسین فرح‌بخش از رانت استفاده و فیلم‌هایش را بدون نوبت اکران می‌کند هم اظهار کرد: وقتی برخی در فضای مجازی حرفی غلط را مطرح می‌کنند، باعث کج اندیشی دیگران هم می‌شود. من در دو سال گذشته که سینما با بحران کرونا مواجه بود دو فیلم «زنها فرشته‌اند۲» و «تکخال» را در بدترین زمان ممکن با خواهش و درخواست سازمان سینمایی و شورای صنفی اکران کردم که در شرایط عادی باید ۱۵ میلیارد فروش را تجربه می‌کردند اما تنها یک میلیارد فروختند و بخشی از این هزینه را دولت به جای حق فیلم از سینماها جبران کرد. 

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به انتخاب ۷ فیلم برای اکران نوروز ۱۴۰۱ تصریح کرد: طبق برنامه ریزی و اساسنامه درباره شورای صنفی نمایش فقط آقای شایسته حق توضیح و اظهارنظر دارد اما در راستای صحبت‌های ایشان ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروزی شده بودند که شورای صنفی نمایش با بررسی‌هایی که انجام داد، در نهایت ۷ فیلم برای اکران نوروز ۱۴۰۱ انتخاب و به سازمان سینمایی اعلام شد. 

وی اضافه کرد: همانطور که آقای شایسته اعلام کرده این فیلم‌ها در صورتی نمایش داده خواهند شد که پروانه نمایش آن‌ها صادر شده باشد و شورای پروانه نمایش، با نمایش این فیلم‌ها در سینماها موافقت کند؛ زیرا این کار در اختیار بخش حاکمیتی است و این وظیفه را از طرف حاکمیت هم سازمان سینمایی انجام می‌دهد. 

فرح‌بخش با بیان اینکه ۴ فیلم از ۷ فیلم انتخاب شده پروانه نمایش دارند، عنوان کرد: فیلم‌های «مرد بازنده»، «علف‌زار» باید پروانه نمایش خود را دریافت کنند ولی فیلم آقای مهرجویی «لامینور» قبلا پروانه نمایش گرفته است اما به دلیل گذشت زمان باید مورد بازبینی قرار گیرد تا پروانه نمایش صادر شود. 

وی بیان کرد: همانطور که سازمان سینمایی اعلام کرده است مسائل صنفی درون صنف بررسی می‌شود و ربطی به خارج از آن ندارد. اینکه چه فیلم‌هایی در چه زمانی اکران شوند وظیفه شورای صنفی نمایش است که این کار را انجام دهد و طبق اساسنامه هم این اتفاق رخ می‌دهد. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «قدغن» در پایان گفت: فکر می‌کنم جلسه شورای پروانه نمایش به زودی تشکیل شود و تکلیف فیلم‌های اعلام شده مشخص شود. اگر این فیلم‌ها توانستند پروانه نمایش خود را بگیرند که از تاریخ ۱۸ اسفند اکران‌ها آغاز خواهد شد در غیر این صورت برای این ۳ فیلم جایگزین دیگری انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز